צילום: יעקב כהן

מייסד ישיבת 'עטרת התלמוד': הגאון רבי אליהו כהנים זצ"ל נפטר מקורונה

המנוח רבי אליהו כהנים זצ''ל הינו אחיו של הגאון רבי יהודה כהן שליט''א ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', במשך שנים רבות עמד לצידו של אחיו בכל מה שנזקק לטובת הישיבה. מכריו מספרים ל'חדשות JDN' על דמות מיוחדת כשכל מי שנפגש בו אי פעם ראה בו איש של חסד וצדקה

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של הגאון רבי אליהו כהנים זצ"ל אשר הלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בשנת השמונים ושתיים לחייו.

המנוח רבי אליהו כהנים זצ"ל הינו אחיו של הגאון רבי יהודה כהן שליט"א ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', במשך שנים רבות עמד לצידו של אחיו בכל מה שנזקק לטובת הישיבה כשאחיו מעריכו ומכבדו על כך עד למאוד, בכל פעם שנזקק רבי יהודה כהן למשהו עבור ישיבתו נענה אחיו רבי אליהו מיד והיה לעזר ולאחיסמך גדול.

במהלך חייו הקים וייסד רבי אליהו זצ"ל את ישיבת 'עטרת התלמוד' בעיר תל אביב, שם מינה את חתניו הגאונים רבי יצחק יוסיפוב ורבי יחזקאל חזן שליט"א שישמשו כמרביצי תורה ויראה במקום, הישיבה קנתה לה שם של כבוד במקום החולין והיא עשתה מהפכה רוחנית במקום.

יחד עם אחיו הגר"י כהן ר"י 'יקירי ירושלים'. צילום: יעקב כהן.

מכריו מספרים ל'חדשות JDN' על דמות מיוחדת כשכל מי שנפגש בו אי פעם ראה בו איש של חסד וצדקה, בכל פנייה שקיבל מאנשים שהיו זקוקים לעזרה היה המנוח נרתם באופן מיידי לעזור ולסייע לאותם אנשים בכל מה שרק יכל, מידת החסד אצלו הייתה בולטת במיוחד בכל הליכותיו.

כל חייו היה המנוח שקוע באוהלה של תורה כשבד בבד הוא עסק בעיסוקים שונים לצורך פרנסתו אך תמיד התורה אצלו הייתה העיקר כפי שהעידו מקורביו כי תמיד היה רבי אליהו שקוע בתורה ובכל דקה פנויה הוא היה מיד משתקע בסוגיות הש"ס כשהוא מעולם לא היה יושב בטל.

בשנים האחרונות עבר רבי אליהו יסורים קשים אך עמד בהם בעוז ובגבורה והיה סמל לאמונה תמימה בבורא כל העולמים, תמיד היה שח בפני מקורביו כמה השם הוא טוב ומטיב ועל כך ש'אין רע יורד מלמעלה'.

המנוח רבי אליהו כהנים נדבק לפני מספר שבועות בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם כולו והוא אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר בקשתו המפורשת העבירוהו לבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. מצבו היתדרדר אט אט עד שבשעה האחרונה השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרו לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שריפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו