צילומים: דוברות משרד המשפטים ופלאש 90

אלדד שוחח עם מבקר המדינה על סגירת התיק של מנדלבליט – צפויים להיפגש

השניים יפגשו בשבוע הבא וידונו על הבדיקה שאלדד מבצע אודות אופן ניהול תיק הרפז בעניינים הקשורים למנדלבליט. בתוך כך, מ"מ פרקליט המדינה אמר למקורביו כי גורמים בפרקליטות מציגים אותו כאויב המונע משיקולים זרים – על אף שאינו כזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, שוחח היום (שני) עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעניין הבדיקה שהוא מנהל על אופן ניהול ענייניו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז. אתמול פנה אלדד לאנגלמן וביקש לבדוק את הטענות בעניין סגירת התיק של מנדלבליט. בתגובה מטעם מבקר המדינה נכתב כי "הפניה התקבלה. המבקר ילמד את הפניה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה".

במכתב למבקר הזכיר אלדד שהוא היה בין הפרקליטים שליוו את פרשת הרפז וכי הוא נחשף למידע ולהתנהלות תמוהה שקשורה לעילת סגירת התיק. לפי דיווח של ברוך קרא ב'חדשות 13', אלדד ואנגלמן צפויים להיפגש ככל הנראה כבר בתחילת שבוע הבא. אולם, בסביבתו של מבקר המדינה טוענים כי הסיכוי שתיפתח חקירה בנושא – נמוך. בסביבת המבקר ציינו כי "סיכוי נמוך שנבדוק את טענות אלדד – זהו ריב פנימי בינו לבין היועץ".

בתוך כך, הבוקר פורסם ב'כאן חדשות' כי אלדד אמר למקורביו שגורמים בפרקליטות מציגים אותו כאויב המונע משיקולים זרים – על אף שאינו כזה. אלדד ציין שטוענים נגדו כי הוא מבקש לפגוע בצוות התביעה במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנסים להחלישו, על אף שהוא תומך בצוות.

"חשבתי ואני חושב שצריך להילחם בשחיתות השלטונית בכל הכוח, לרבות בתיקי נתניהו ותיקים אחרים ולא שיניתי את דעתי", אמר אלדד. לדבריו, "מה שפוגע בו בין היתר היא הפצה של סיפורים כאילו החליט לגרום להדחת המשנה לפרקליט המדינה, עורכת הדין ליאת בן ארי, שתעמוד בראש צוות התביעה במשפט נתניהו". אלדד הבהיר כי "מדובר בעלילה" וציין כי "בן ארי היא פרקליטה מהשורה הראשונה – מבריקה, חרוצה, משפטנית ישרה, שאפשר רק להתגאות בה. עמדתי מאחוריה בימים הכי קשים של תיקי נתניהו ולא שיניתי את דעתי גם עכשיו".

ביום שישי פנו בכירים בפרקליטות במכתב לאלדד, ובו כתבו שהם מזועזעים מהתנהלותו, "שאין לה מקום בארגון עם ערכים של יושר, אמת ושמירה על החוק". הבכירים, ובהם המשנים לפרקליט המדינה ופרקליטי המחוזות, כתבו כי יש להם אמון מלא ביועץ מנדלבליט והביעו תמיכה בו. הפרקליטים הסבירו כי בחרו באופן תקדימי להביע עמדתם בקול לנוכח התנהלותו של אלדד והודעתו "המבישה".

הבכירים תקפו בחריפות את דבריו של אלדד. "אנו מזועזעים מכך שבמקום להתייחס לטענות לגופן, בחרת להטיל רפש ביועץ המשפטי לממשלה ובמניעיו להתנגד להארכת המינוי שלך, תוך פרסום יזום של בדיקה שאתה עורך על פי הודעתך", כתבו. "אף אם מתקיימת בדיקה חשאית כזו הרי שפרסומה לצורך התמודדות עם טענותיו המשפטיות של היועץ המשפטי לממשלה, היא מעשה שלא ייעשה, המעקר מהיסוד את חשאיות הבדיקה והאפקטיביות שלה ומנוגד לכל ערך בסיסי בעבודת הפרקליט. ככל שאכן מתקיימת בדיקה כזו, נראה שמטרתו היחידה של פרסומה ברבים היא לשמש קרדום לחפור בו לצורך הדיפת הביקורת המוצדקת של היועץ המשפטי עליך".

בשבוע שעבר הגיב אלדד לדברי מנדלבליט, שטען כי אין להאריך את כהונתו בתפקיד, והצהיר: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של מנדלבליט. ביקשתי לבחון את החומר הקיים בנושא זה, וממנו עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה". לדבריו, "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפיי".

ממלא מקום פרקליט המדינה המשיך ותקף את היועץ: "מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכול. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture