Olivier Fitoussi/FLASH90

הממשלה אישרה הארכת והרחבת ההקלות בקבלת דמי אבטלה

ראש הממשלה הנחה להאריך ולהרחיב את הזכאות לדמי אבטלה - וההחלטה אושרה בממשלה בתוך זמן קצר. בין הצעדים: תשלום מקדמה, הארכת תקופת הזכאות וקיצור התקופה הדרושה. ההחלטה צפויה לסייע גם לחיילים משוחררים

הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את הארכת והרחבת ההקלות לקבלת דמי אבטלה. זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול בעניין יחד עם משרד האוצר. ההקלות כוללות, בין היתר, את קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה לשישה חודשים לכל מי שהחל את תקופת האבטלה עד סוף חודש אפריל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ״ל משרדו לפעול לאלתר יחד עם משרד האוצר להארכה והרחבה של ההקלות לקבלת דמי אבטלה. ההחלטה תובא הערב לאישור הממשלה במשאל טלפוני". ההקלות כוללות את קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה ל-6 חודשים לכל מי שהחל את תקופת האבטלה עד סוף חודש אפריל.

בנוסף, ההחלטה כוללת גם את הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי לכל מי שמסתיימת זכאותו לפני מועד זה. עוד יוחלט כי הביטוח הלאומי יוכל לשלם מקדמה על דמי האבטלה בגין חודש אפריל בסכום של עד 8000 שקל אף למי שטרם הסתיימה בדיקת כל הנתונים לגבי בקשתו. ההחלטה צפוייה לסייע גם לחיילים משוחררים ולצעירים מתחת לגיל 25 בהרחבה והקלה של הזכאות לקבלת דמי אבטלה.

ממשרד האוצר נמסר כי "הממשלה אישרה הערב את המשך מתן ההקלות למובטלים. במסגרת זו הוחלט על קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה ל-6 חודשים לכל מי שהחל את האבטלה עד סוף חודש אפריל. בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי לכל מי שמסתיימת זכאותו לפני מועד זה. עוד נקבע כי בשל העומס הגדול על ביטוח לאומי, יוכל הביטוח הלאומי לשלם מקדמה בגין חודש אפריל בסכום של עד 8000 שקל אף למי שטרם הסתיימה בדיקת כל הנתונים לגבי בקשתו".

במהלך משבר הקורונה חצה מספר מבקשי העבודה בישראל את המיליון. השבוע דיווח שירות התעסוקה כי מאז ה-19 באפריל התקבלו בסה"כ 48,871 דיווחים על חזרה לעבודה, אך כאמור אזרחים רבים עדיין אינם יכולים לשוב לעבודתם. לפני כשבועיים דווח כי מתחילת חודש מרץ נרשמו לשירות התעסוקה 995,666 דורשי עבודה חדשים, 88% מהם בחל"ת, ו-7.2% פוטרו.

החלטה זו מצטרפת לשורת הקלות עליהן הכריזו ביום שני ראש הממשלה ויו"ר רשות המסים ערן יעקב. במסיבת עיתונאים שקיימו ביחד עם שר האוצר משה כחלון ושרים נוספים, הצהירו השניים כי הליך קבלת המענקים מהגשת הבקשה עד לקבלת הכסף לחשבון יזורז, סכום הפעימה השנייה יוגדל ותינתן פעימה שלישית לעצמאים. השר כחלון אמר במסיבת העיתונאים כי "נדאג גם לדמי אבטלה למי שישאר מחוסר עבודה או שיהיה בחופשה ללא תשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שמתחת לגיל 20 לא מקבל דמי הבטלה….

מי שמתחת לגיל 20 אמור ללמוד לא לעבוד

י כל מי שעובד בפועל אמור לקבל פיצוי
לא משנה גיל וכו' כל זה הוא רק תירוץ שם קמצנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו