Nati Shohat/Flash90

הותר לפרסום: חייל נרצח מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות באזור ג'נין

במהלך פעילות מבצעית של סיירת גולני למעצר מבוקשים בכפר יעבד נזרקה אבן והלוחם, עמית בן יגאל הי"ד בן 21 מרמת גן, נפגע בראשו. החייל פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. כוחות צה"ל עורכים מצוד אחר המחבל

הותר לפרסום: לוחם גולני, סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, בן 21 מרמת גן, נהרג לפנות בוקר (שלישי) מאבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבאזור ג'נין שבצפון-מערב השומרון. הודעה נמסרה למשפחתו. לאחר התקרית החלו כוחות בסריקות בשכונה שבה מתגורר המחבל שיידה את האבן ומצוד מתקיים אחריו.

במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשון של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע. עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך המעצרים לא היו התנגדויות או הפרות סדר משמעותיות, אך כשהכוחות התקפלו לקראת השעה 5:00 בבוקר ובעודם יוצאים רגלית מהכפר, בבית האחרון, נזרקו לעברם אבנים מהגג. על פי תחקיר שמבוצע בשעה זאת בשטח, לא בוצע ירי לעבר המפגעים מכיוון שהם לא זוהו ולכן גם לא נתפסו. כוחות צה"ל סורקים את האזור בניסיונות לאתר את המחבלים זאת במקביל למאמץ מודיעיני.

מצה"ל נמסר הבוקר כי לוחמי צה"ל פועלים בשעה זו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה אבן על ראשו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל, מוקדם יותר הבוקר. מפקד חטיבת "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי ומפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף נצפו בשטח.

זהו חייל צה"ל הראשון שנופל בשנת 2020. בשיחה עם הכתבים הצבאיים אמר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן: "ביצענו הלילה ארבעה מעצרים במקביל. זהו כפר עוין. 10 ק"מ מערבית לג'נין. מתמחה בזריקת אבנים על הציר שמוביל למבוא דותן. לאורך הלילה זריקות אבנים מקומיות בכפר. קבוצות של 10 זורקי אבנים. שניים מהעצורים היו זורקי אבנים ושניים עסקו בפעילות טרור".

דובר צה"ל הדי זילברמן הגדיר את התקרית כ"אירוע קשה". זילברמן ציין כי התקרית אירעה במהלך פעילות של ארבעה מעצרים במקביל, שכללו הפרות סדר והשלכות אבנים. לפנות בוקר עם תום המעצרים והיציאה מהכפר הושלכה אבן מהגג של אחד הבתים. הלוחם היה עם קסדה, אך נפצע קשה מאוד ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם כאמור בהמשך נקבע מותו.

אביו של החייל, ברוך, אמר בראיון לכאן ב': "אסון על ראשי נפל, הבן היחידי שהקדוש ברוך הוא נתן לי הוא לקח הלילה. באו שני הקצינים בשש בבוקר, הייתי בטוח שהם טעו בדלת. הם אמרו שעמית נפגע. שאלתי: הוא פצוע? ואמרו לי לשבת. נפל עליי אסון, אין לי שום דבר חוץ ממנו, כל החיים שלי סובבים סביבו. ביום שישי האחרון הייתי בג'נין והבאתי לו עוגה. 50 יום הוא לא היה בבית בגלל הקורונה ודיברנו בטלפון".

שיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הגיב גם הוא על האירוע: "עצב כבד נפל הבוקר על העיר בנפול אחד מטובי בניה, עמית בן יגאל, לוחם בסיירת גולני בעת פעילות מבצעית ביו"ש. עמית הוא בן יחיד לאביו שאותו אני מכיר אישית שנים רבות. עמית בוגר בית ספר קורצ'ק ותיכון בליך. יד זדונית השליכה בלוק מגובה רב על ראשו והקסדה שהוא אוחז בידו לא הספיקה ולא הצליחה להגן עליו. העיר רמת גן וכל עם ישראל משתתפת בצער המשפחה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם יקום דמו אמן

תפנימו…
זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר.
מפחדים לירות בהם בגלל בג"ץ ושאר תומכי הטרור מאירופה.
דמו על ידיהם!

ומה צה"ל והמדינה יעשו כשיתפסו אותו, ישברו את החדר שלו בבית או יאטמו אותו ובהחלפת השבויים הקרובה ישוחרר ….
ואם על זריקת אבן החוק יאמר שזה נסיון לרצח ויישב על זה 10 שנים בכלא הכל יגמר…

הי"ד.
צער בלתי נתפס.
אם יחריבו עכשיו, מיד את הבית שממנו הושלכה האבן, על יושביו!
כן, על יושביו
אולי המחבל הבא יחשוב פעם נוספת לפני שיהרוג יהודי…

קל נקמות ה'.

הדם ששפך הבגץ והשמאל, יפה נפש. מי שזורק אבן כדור בראש.

מן השמיים תנוחמו.
נפטר על קידוש השם.
שלא תדעו עוד צער.
שתסתיים כבר גלות ישמעאל הארורה. ויגיע בן דוד ויגאלנו.

ה' יקום דמו

ד' יקום דמו בקרוב אמן!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו