צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב הודיע לנתניהו וליצמן על רצונו לפרוש מהתפקיד

משה בר סימן טוב הודיע לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות: "גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה". עוד הוסיף: "כהונת ליצמן תיזכר כשנים של עשייה לקידומה של מערכת הבריאות"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. "אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר ולמנכ"ל הבאים".

"אבקש להודות לכם על ההזדמנות שנתתם לי בניהול מערכת הבריאות בחמש השנים האחרונות, ובניהול משבר הקורונה בפרט. בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים: הראשון הוא שכל אדם שנזקק לטיפול, ובפרט להנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני – שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות המתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלו בהצלחה", הוסיף במכתבו.

"מערכת הבריאות הפגינה את יכולותיה יוצאת הדופן", הוסיף בר סימן טוב. "לא הייתה תמותה עודפת בישראל כתוצאה מהקורונה, אלפי חיי אדם ניצלו כתוצאה מהתנהלות מופתית של הציבור הישראלי ומדיניות נכונה. כפי שאמרנו בתחילת הדרך אין מדובר בבחירה בין כלכלה לבין בריאות. כל המדינות נפגעו כלכלית בצורה דומה, אף אלו שהגיבו מהאר הצליחו להציל את חייהם של רבים".

במכתבו התייחס מנכ"ל משרד הבריאות גם לחשש מגל שני ואמר כי "המלאכה עדיין לא תמה. מדינת ישראל קנתה זמן יקר לצורך היערכות לגל תחלואה שני אפשרי ומערכת הבריאות מתמודדת עם עומסים גבוהים מדי גם בימי שגרה. עלינו לנצל תקופה זו כדי להמשיך ולשפר את היערכות המערכת ולחזק את המערכת לכל האתגרים שנכונו לה".

בסיום מכתבו כותב בר סימן טוב כי "אבקש להודות לשר ליצמן על שנתן לי את ההזדמנות מינה אותי לתפקיד. אני סבור כי שנות כהונת השר ליצמן יזכרו כשנים של עשייה רבה לביצורה לקידומה של מערכת הבריאות בישראל למען כלל תושבי המדינה".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר בתגובה כי "אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות. ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות".

"הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא. אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך", דברי ליצמן.

בר סימן טוב, המכונה "ברסי", החל לעבוד כרפרנט לענייני תעסוקה ורווחה באגף התקציבים של משרד האוצר. ב-2006 מונה לרכז תחום רווחה בביטוח לאומי, וב-2008 לרכז תחום הבריאות. בתקופה זו היה חבר בוועדת סל הבריאות. בפברואר 2010 מונה לסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, כיהן כדירקטור במפעל הפיס וחבר הוועד המנהל של מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל.

במהלך כהונתו עסק בפתרון שביתת הרופאים בישראל וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי. כמו כן עסק ביישום רפורמת "עוז לתמורה" במשרד החינוך. באוגוסט 2014 מונה לציר כלכלי בשגרירות ישראל בוושינגטון. לאחר הקמת הממשלה ה-34 ב-2015 נבחר על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לכהן כמנכ"ל המשרד, והוא נכנס לתפקידו ביולי 2015, ובכך היה למנכ"ל הראשון שאינו רופא.

אתמול הודיע גם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לשר האוצר המיועד ישראל כ"ץ על כוונתו לסיים את תפקידו עם השבעת הממשלה החדשה וחילופי השרים. "בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת את אזרחי מדינת ישראל באחד התפקידים המשפיעים והחשובים הקיימים בשירות הציבורי", אמר באב"ד והוסיף: "אני מאחל לשר כ"ץ הצלחה רבה במשרד האוצר. הצלחתו הצלחתנו״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משהו פה מסריח נורא…

אם שמתם לב שהמנכ"לים המדוברים התמנו לפני 5 שנים כלומר בתחילת הממשלה הנוכחית מה שאומר שמנכ"ל משרד ממשלתי הוא משרת אמון של השר לא קרא כלוםזה הרבה כאשר מתמנית ממשלה חדשה

מאוד מאוווווווווווווווד מסריח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו