Marc Israel Sellem/POOL

"צרפת דוחפת לסנקציות על ישראל במקרה של סיפוח ביהודה ושומרון"

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי גורמים דיפלומטיים באיחוד שצרפת קוראת למדינות האיחוד לאיים בתגובה חריפה לסיפוח ישראלי של חלקים מיהודה ושומרון. עם זאת, לפי חוקת האיחוד האירופי, החלטות בתחום מדיניות החוץ אפשר לקבל רק בהסכמת כלל המדינות

צרפת דוחקת בשותפותיה באיחוד האירופי לאיים על ישראל בתגובה חריפה אם תחליט לספח חלקים משטחי יהודה ושומרון. לפי הדיווח בסוכנות רויטרס, שלושה דיפלומטיים באיחוד אישרו את הדברים והוסיפו כי גם בלגיה, אירלנד ולוקסמבורג מעוניינות לדון באפשרות של צעדי ענישה כלכליים אם ישראל תבצע את המהלך.

על הממשלות האירופיות לפנות לנציבות האיחוד ול-EEAS, המחלקה שאחראית על מדיניות החוץ של האיחוד, כדי שאלו ינפקו רשימת צעדי ענישה אפשריים. אך כבר במהלך מפגש שייערך ביום שישי הקרוב בין שרי החוץ האירופים הם מתכוונים לדון בסוגיה.

לפי הדיווח ברויטרס, שלושת הדיפלומטים סירבו לפרט מהם הצעדים שמדינות האיחוד האירופי שוקלות לנקוט. מטעם האיחוד האירופי סירבו להגיב על הדיווח ישירות, אך הבהירו שצעדי סיפוח מנוגדים לחוק הבין לאומי. אם הוא יתבצע בכל זאת האיחוד האירופי יפעל בהתאם, איימו.

עם זאת, לפי תקנון האיחוד האירופי כל צעד חייב להתקבל בקונצנזוס של כל 27 המדינות החברות. מדינות האיחוד מחולקות ביחס לישראל ל-3 חלקים – חלק מהן נחשבות עוינות מאוד כלפי ישראל, בהן: צרפת, שוודיה, בלגיה, לוקסמבורג, אירלנד וספרד. אלה ככל הנראה ידחפו לסנקציות חריפות מאוד במקרה של סיפוח. חלק נוסף נחשב לידידותי מאוד, בהן: בולגריה, רומניה, צ'כיה, הונגריה ואוסטריה. אלה צפויות להתנגד לסנקציות. ושאר המדינות שהם כמחצית מהאיחוד מחזיקים בעמדה תלויה בעניין שנידון כלפי ישראל.

לפי חוקת האיחוד האירופי, החלטות משמעותיות בתחום מדיניות החוץ אפשר לקבל רק בהסכמה של כלל המדינות. לכן ההערכה היא שידידות ישראל באיחוד, ובהן הונגריה, צ'כיה, רומניה ובולגריה, יחסמו יוזמות של ענישה קשה כלפי ישראל.

האיחוד האירופי: "מודאגים מהצהרות ישראל – סיפוח לא יעבור ללא תגובה"

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי נציבות החוץ של הארגון דנה בשאלה כיצד להעניש את ישראל, אם וכאשר תחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון, בהתאם לתוכנית הנשיא טראמפ. לפי פרסום ב'ישראל היום' מפי גורמים המעודכנים בדיונים, עולה כי שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, שידוע בעמדות עוינות לישראל זה שנים רבות, מוביל את הקו החריף ביותר כלפי המהלך. מנגד, נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, וכן מדינות באיחוד האוהדות את ישראל משדרות קו חיובי יותר.

שבדיה, אירלנד ולוקסמבורג, דוחפות לתגובה החריפה ביותר, העונש לפי אותה תגובה יהיה ביטול הסכם האסוציאציות, המסדיר את יחסי האיחוד וישראל. במקרה כזה הפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית. אפשרות נוספת היא הוצאת ישראל מתוכנית אופק 2027, שבמסגרתה מוסדות מחקר, מדע וטכנולוגיה מקבלים מענקים מצטברים של מאות מיליוני שקלים. תרחיש אפשרי נוסף הוא השעיית הסכם השמיים הפתוחים עם ישראל, שממתין ממילא לאשרור סופי של האיחוד. ייתכנו צעדים נוספים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משוגע מקרון רק להיזכר איך הוא צעק על השוטרים היהודים ממש כמו שיראק זאק ששנא יהודים

לא באמת יהיה סיפוח,
איך שזה נראה , עם כל התרוצים והדחיות, כנראה שזה לא באמת אפשרי והכל ספין בחירות שיצא מכלל שליטה

לא באמת יהיה סיפוח,
איך שזה נראה , עם כל התרוצים והדחיות, כנראה שזה לא באמת אפשרי והכל ספין בחירות שיצא מכלל שליטה

שילך אלף עזאזל וכפרה על ישראל מקרון וכל משפחתו אמן כן יהיה רצון.
המפלה שלו בעזרת השם תיהיה גדולה וגם של צרפת.
אירופה עןמדת לקבל כאלה מכות מהישמעאלים.
על כל השואות שעשו לישראל.
הארופאים יצעקו עד שישמע אל ולא יושיעם.

חחח אירופה מאיימת…
מישהו בכלל יכול לאיים על הארץ והמדינה בעלת קצב ההתפתחות הגבוה בעולם?!
סטארט אפ וחצי אנחנו קונים את כל צרפת….

מתי יגיע הגבר האמיתי ויגיד לו את האמת מי הם הצרפתים ,
מנפולאון לא היה להם שום ניצחון
הם חיים על חרבם של אחרים גם במלחמת העולם הראשונה וגם בשניה אם לא ארה"ב הם לו היו היום
עלאק מעצמה … חחח
מצאו את הדרך להיות בכותרות

אנטישמיים: מה עם סין, טורקיה, ועוד? רק ישראל? אם אני לא טועה הם גם הצביעו באו"ם שאין שום קשר בין הכותל, בית המקדש והיהדות.

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"

היי מקרוני מה עם איראן למה להם אתה לא מוכן לסנקציות אחרי שהפרו את חלקם בהסכם הגרעין? הכל אנטישמיות

מאחר ואנו עדים ששום "הישג מדיני" באירופה לא הושג בפועל – ע"י ביבי.
הגיע הזמן להפסיק להאמין לקשרים המדומים עם "מדינות ערב המתונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו