ערוץ 2: הנגיד יגביל את המשכנתאות ל-50% מערך הדירה

האם הנגיד עומד להתערב שוב בשוק המשכנתאות? אתמול פורסם בחדשות ערוץ 2 כי בנק ישראל שוקל ליזום מהלך שיגרום למשקיעים לסגת משוק הנדל"ן אולם לא יפגע מזוגות הצעירים. בבנק ישראל רוצים להגביל את גובה המשכנתא כך שהבנקים לא יוכלו להעניק משכנתא בהיקף של יותר מ-50% מערך הדירה, אך כדי לא לפגוע בזוגות הצעירים ההגבלה כנראה לא תוטל עליהם, זאת עד לסכום רכישה של 1.5 מיליון שקל. בבנק ישראל אמרו היום לפתרונט כי "אין כל הנחיות חדשות בנושא" וסירבו להתייחס לידיעה של ערוץ 2.

קרא עוד:

[postim]

אין ספק כי הגבלת המשכנתאות תשפיע על רוכשי הדירות להשקעה אלו אשר זקוקים למימון יותר גבוה ומכיוון שהזוגות הצעירים כמעט ולא ייפגעו מהצעד מאחר ומעטים רוכשים דירה ביותר מ-1.5 מיליון שקל סביר להניח כי הצעד אכן מכוון ישירות למשקיעים. אולם ראוי לשים לב כי כאשר המשקיעים יוצאים מהשוק כמות הדירות להשכרה פוחתת מה שיכול לגרום להעלאה של שכר הדירה, מה שבהחלט יכול לפגוע בזוגות הצעירים.

נזכיר כי העלאת שיעור המע"מ ב-1% ב-1 לספטמבר הובילה רבים ש"ישבו על הגדר" לרכוש דירה, צעד שהגדיל את היקף המשכנתאות ל-5.8 מיליארד שקל בחודש אוגוסט, הגבוה בתולדות המדינה. בחודש שעבר שנרשה רגיעה יחסית בשוק אולם אם נראה מהלך כזה מכיוונו של פישר סביר להניח כי נכונו לנו שיאים חדשים בהיקף המשכנתאות.

מקור: – פתרונט הכל על נדל"ן לציבור החרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו