Nati Shohat/Flash90

המתווה לפתיחת בתי הכנסת: מתפללים קבועים, סידורים מהבית ומסכות

גובש מתווה לחזרת פעילות בתי הכנסת שיובא בקרוב לאישור הממשלה: מתפללים קבועים, עם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל, חובה לעטות מסכות בכל משך התפילה, סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ימונה 'גבאי קורונה'

בפגישה שהתקיימה היום בין נציג המל"ל, משנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ונציג שר הפנים, גובש מתווה לחזרת פעילות בתי הכנסת ובתי התפילה – כך נמסר מלשכת שר הפנים אריה דרעי.

על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. כמו כמו יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה 'גבאי קורונה', שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

לא אכפת להם: אדוני ראש הממשלה, מה עם בתי הכנסת? / שמואל בן צבי

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר מוקדם יותר במליאת הכנסת כי "אני בעד לפתוח את המשק, את הכלכלה, בזהירות על פי הכללים וההנחיות. אבל, לא יכול להיות שבמדינת היהודים בתי הכנסת לא יהיו פתוחים. זהו מקור האמונה של העם היהודי. אני קורא לחבריי – לפתוח את בתי הכנסת בכל הארץ, גם במקומות שהיו בעבר 'אדומים'. ובמקביל אני קורא לציבור להישמע להוראות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"".

דרישה מהמל"ל: גבשו בהקדם מתווה לפתיחה מחודשות של בתי הכנסת

כזכור, בסוף השבוע האחרון פנה ארגון בתי הכנסת למועצה לבטחון לאומי ולעומד בראשה מאיר בן שבת בקריאה לפרסם מתווה לחזרה זהירה לבתי הכנסת תוך הצגת מתווה כללי לדיון לפתיחתם בהקדם. "אנו מבקשים בהקדם האפשרי לפתוח עמנו בשיח משותף על מנת לייצר מתווה מסודר שיפורסם לכלל גבאי בתי הכנסת לפתיחה זהירה בכל הארץ בימים הקרובים", אמרו והציעו מספר אפשריות לדיון מעשי שיאפשר זאת.

בפנייה ציינו כי, "בימים אלה המשק הישראלי חוזר אט אט לשגרה תחת מגבלות שונות כשאף מערכת החינוך ובתי העסק רבים החלו לפעול. בנוסף, פורסמו מתווים נוספים לפתיחת ענפים במשק בשבועות הקרובים. לצערנו, טרם פורסמו הנחיות ומתווה מסודר לפתיחתם של בתי הכנסת בארץ. בישראל פועלים כ-18,000 בתי כנסת שבשעריהם נכנסים כמיליון וחצי מתפללים בימי חול, בשבתות ובחגים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל מתי זה מתחיל?

מה עם הישיבות???

זה יעבוד בדיוק כמו באוטובוסים, רווח של ספסל בין נוסע לנוסע…. וביניהם, יש עוד נוסע, וכולם מורידים מסכות מהאף, אם בכלל טורחים ללבוש אותה…

לא הבנתי, אורחים יתפללו בבית המארח?!
מותר התכנסות של עד 50 איש בכל מקום לפי הכללים, אז מה הקטע פה מתפללים קבועים?!

למה בכיתות וגנים מותר להוריד את המסיכות בשטח הגן/ הכיתה ופה אסור?????????

למה בבתי ספר יש מאות ילדים ,הקניונים פתוחים וגם חופי הים יפתחו ביום רביעי
ורק בתי הכנסת סגורים?בושה

בגן וכיתות נמוכות, אי אפשר לשמור שלא יורידו מסכה,לכן הם אומרים שמותר,כדי להרגיע את ההורים.???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו