Nati Shohat/Flash90

משרד הבריאות: "מתווה בתי הכנסת יאושר בממשלה בימים הקרובים"

משרד הבריאות מבהיר כי בניגוד לפרסומים שונים, מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה: "המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה ולפי כללי התו סגול, הליך שיתקיים בימים הקרובים". המשטרה: האכיפה נמשכת" • בפנים: המתווה המלא

משרד הבריאות מבהיר הבוקר כי בניגוד לפרסומים שונים, מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה. "המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה ולפי כללי התו סגול, הליך שיתקיים בימים הקרובים", נמסר. גם במשטרה הבהירו כי "לא התקבלה כל החלטה ע"י הגורמים המוסמכים שמתירה פתיחה של בתי כנסת. האכיפה נמשכת".

המתווה לפתיחת בתי הכנסת: מתפללים קבועים, סידורים מהבית ומסכות

על פי טיוטת המתווה שגובש במשרד הבריאות והגיע לידי 'חדשות JDN' בכל בית כנסת ימונה "ממונה קורונה" אשר יחתום על טופס עמידה בתנאים ובהוראות של המועצה הדתית/ רשות מקומית. יש לבצע ניקיון יסודי של בתי התפילה, כולל מעקות וידיות ומקומות שישי בהם נגיעה מוגברת במים ובסבון או כל חומר חיטוי המאושר ע"י משרד הבריאות. יש לוודא כי קיים בשירותי מים זורמים, סבון ונייר ניגוב חד פעמי. לא יתאפשר שימוש במגבת רב פעמית. יש להעמיד בכל כניסה לבית התפילה וליד עמדת נטילת ידיים ככל שישנה, עמדת חיטוי/ אלכוג'ל לשימוש המתפללים.

בית תפילה עם מתפללים קבועים: יש לקבוע קבוצות מתפללים קבועות עם מקומות ישיבה סדורים וקבועים מראש, יש לסדר את הכיסאות כך שיש מרווח של כסא אחד לפחות בין מתפלל למתפלל, במידה ואין ודאות (למשל ספסלים או תפילה בעמידה או כריעה וכו') יש לשמור
מרחק של 2 מטרים, במידה ונכנסים מתפללים "מזדמנים" יש לשמור מרחק 2 מטרים מן המתפללים הקבועים ולהתפלל בצד ובנפרד. בית תפילה עם מתפללים מזדמנים לא ניתן לקיים תפילה בתוך מבנה אלא בחוץ ויש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין מתפלל למתפלל.

תשמישי קדושה: יש להצטייד בפריטים אישיים ואין להעבירו בין מתפלל למתפלל. תשמישי קדושה ציבוריים המשמשים את כל המתפללים, כגון ספרי תורה – יש לוודא כי הגישה אליהם תהיה למספר מצומצם של מתפללים (עדיפות לבעלי תפקידים). תשמישי קדושה ציבוריים כגון סידורים, יש לכסותם ולא לאפשר גישה אליהם. אין לנשק תשמישי קדושה.

עוד בהנחיות: יש לשמור על מרחק ככל הניתן ומינימום של משתתפים במעמד בו מספר מתפללים נדרשים לעמוד יחד. יש לפתוח חלונות ככל שניתן. כניסת המתפללים: אין לעטות כפפות בכל עת, יש לשטוף ידיים במים ובסבון בטרם הכניסה לאולם התפילה, יש לעטות מסיכה עם הכניסה ולעטותה בכל משך התפילה. סגירת בית תפילה בסוף יום: יש לבצע ניקיון קפדני של בית התפילה, לוודא אי נגישות לתשמישי קדושה.

קבוצות סיכון: לפי הנחיות משרד הבריאות מומלץ להימנע מלהגיע, מי שמגיע יש להקפיד הקפדה יתרה על מסכה ולשמור מרחק של 2 מטרים מן המתפללים האחרים. מתפלל שאינו חש בטוב, לרבות שיעול צינון חום וכדומה – אינו יכול לפקוד את בית התפילה. במידה וימצא חולה קורונה, על המתפללים באותו זמן להיכנס לבידוד 14 יום. יש להימנע מלחיצות ידיים או נגיעות כלשהן בין המתפללים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה מחכים! בחוץ חום אימים זה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. אם יש מתווה צריך לאשר. ולגמור.

לא מדובשך ולא מעוקצך . אל תתנו אישור לפתיחת בתי כנסת וישיבות , אנחנו אנשים אחראים ויודעים להישמר.
דבר אחד אנו מבקשים שתעלימו עין מבתי הכנסת שפותחים שערים לתפילה ותורה ותזיזו את השוטרים מבתי כנסת . הם אינם מבינים ואינם יודעים להתייחס ליהודי שנפשו משתוקקת לתפילה במניין בתוככי בית השם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו