Noam Revkin Fenton/Flash90

בר סימן טוב מגיב לליצמן: "מכבד אותו מאוד – לאורך כל הדרך פעלנו בחוכמה"

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא הגיב למתקפה של שר הבריאות לשעבר: "אני מעדיף להיות חכם בהסתכלות קדימה ולא חכם בהסתכלות אחורה". מנכ"ל בית החולים הדסה: "כנראה הוא קיבל מידע מאנשים אחרים, אבל אם חשבת ככה למה לא קמת ואמרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב הגיב היום (שני) למתקפה אמש של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ואומר כי "אני מכבד מאוד את השר ליצמן וגם את דעותיו ותרומתו המאוד רבה למלחמה בנגיף, ואני מאמין שלאורך כל הדרך פעלנו בחוכמה וגם הצלנו חיים של אלפים רבים וברשותכם נסתפק בזה", אמר המנכ"ל היוצא שמונה לפני חמש שנים על ידי ליצמן, בראיון ל'ווינט'.

בתשובה לשאלה אם פעולה אחרת הייתה מובילה לקטסטרופה ענה כי, "אני בטוח שהיינו בתמונה אחרת לגמרי של תמותה. אני מעדיף להיות חכם בהסתכלות קדימה ולא חכם בהסתכלות אחורה. תסתכלו מה קורה בקהילות יהודיות מסביב לעולם – בניו יורק, בצרפת. זה לא הגנטיקה ולא השמש, ישראל היא מדינה צפופה וקטנה ואני חושב שכולנו כחברה צריכים להיות מאוד גאים בהישג הזה ולצד הגאווה להיזהר מאוד ממלכודת השאננות. זה לא חלף, הסכנה עוד כאן, ואם לא נקפיד על הכללים זה יחזור".

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופסור זאב רוטשטיין התייחס הבוקר לסערב וטען כי "אצלנו היה תהליך של סתימת פיות". לדבריו, "המודל היה לא נכון, הוא לא בוסס על מידע מתוך ישראל, לא בוצעו דגימות או מדגם. גרמנו נזק עצום לכלכלה של מדינת ישראל. הקורונה קיימת, מתים הרבה קשישים בעולם, אבל היינו צריכים להתעסק בקורונה שלנו ולא של מדינות אחרות".

לדברי רוטשטיין בראיון ל'כאן רשת ב', מי שטען את הטענות על התגובה המופרזת של המערכת – הושתק. "הייתה מחלוקת, ומחלוקת מקצועית תמיד טובה", אמר. "אצלנו היה תהליך, שלדאבוני אני הייתי חלק ממנו, של סתימת פיות. שאלנו מאיפה הבאתם את המספרים? שמו לרה"מ בפה את המילים 'יהיו מיליון חולים בקורונה', כשבכל העולם באותה העת היו בקושי 800 אלף".

"גם להתכונן לתרחיש הקשה מכל יש דרך", הסביר רוטשטיין. "למה טייוואן, שהיא הרבה יותר קרובה לסין מאיתנו, למה היא לא נדלקה באור כל כך אדום כמו סין. למה אנחנו נדבקנו למודל המפחיד של איטליה? היה ניתן גם בזמן אמיתי להבין מה ההבדל בינינו לבין איטליה. קצפי יצא על הצעדים הלא מדודים, על הסגר הכללי שלא בוצע בשיטה נכונה", המשיך רוטשטיין.

"כשאתה סוגר חולה עם בריא אתה מקבל שני חולים. כשרוצים סגר בודקים את מי סוגרים". לדבריו, "כשליצמן אומר שהייתה הגזמה אז כנראה הוא קיבל מידע מאנשים אחרים שהמודל לא נכון או מוגזם. אבל אם חשבת ככה בזמן אמיתי למה לא קמת ואמרת בציבור? אבל דבר אחד שיהיה ברור – אילו היינו נוהגים באחריות ומתייעצים ולא פועלים כצינורות היינו מצליחים להציל את הקשישים בבתי האבות".

לדברי רוטשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוביל קו לא נכון: "הוא הוביל קו של צינור. בהיותו לא רופא, חסר יכולת לנתח את הנתונים הרפואיים, הוא העביר את האינפורמציה כמו שהיא בצורה לא מעובדת לכן הוא דיבר על 5,000 מונשמים ומיליון חולים. הוא עשה את הטוב ביותר שיכל לעשות מי שאינו רופא. ליצמן, מי שמינה אותו, היה צריך לקחת הכול בחשבון. הוא לקח אותו כדי שייבחן בפרמטרים כלכליים שזה המקצוע שלו והוא נבחן בפרמטרים רפואיים, שזה לא המקצוע שלו, ולכן זו התוצאה".

כזכור, שר הבריאות היוצא ח"כ יעקב ליצמן תקף אמש את עמדת מנכ"ל משרדו לשעבר משה בר סימן טוב וראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא נגיף הקורונה ואומר כי "אני חשבתי שהיה בהלת יתר וכשהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים – אני צעקתי בתוך ישיבת הממשלה בנוכחותו ובנוכחות כל השרים שאני חולק על זה, שזה לא יהיה וזה מתחיל וזה לא סיפור, זה סתם מוגזם".

"אבל לא משנה", אמר ליצמן בראיון ל'כאן רשת ב', "ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת והוא נענה לפחדים של המנכ"ל. אני לא יכול לבוא בהרבה טענות עליו כי בסך הכל המצב מצוין, על כל אבדה אנחנו בוכים, אבל בכל אופן בסך הכל זה כמאתיים חמישים (בישראל יש נכון להערב 272 נפטרים מהנגיף, י.ז.) ובארצות הברית 25 (ככל הנראה התכוון לכעשרים וחמש אלף מתים בניו יורק, י.ז.)".

לדבריו, "אנחנו מקווים ומתפללים להשם שזה הסיום של הקורונה, למרות שאף אחד לא בטוח, השבועות הקרובים יגידו הכל. ברגע שפתחנו הרבה מקומות ופתוחים כל הזמן, אנחנו נראה בדיוק מה התגובות, נכון לעכשיו ברוך ה' הכל בסדר וצריך להתפלל שימשיך כך". הוא נשאל למה בתי הכנסת נותרו סגורים והשיב כי "גם אני שאלתי את אותו שאלה ואנחנו לוחצים, אני מקווה שממש בימים הקרובים גם זה יסודר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא! זה פשוט לא יאמן!!!! איפה הכבוד??? אני לא ממערצי ליצמן וגם אני נפגעתי מהמשבר שהם יצרו.. אבל. גם אם הם טעו הם הם עשו את מה שהם ידעו לעשות!!!! אז המשק קיבל איזו סתירת לחי???? אז מה?? מה הביג דיל??? נכון אני לא כלכלן או משהו אבל המשק קיבל משו שבהחלט הגיע לו!!! ומישהו היה צריך לעשות זה!!! וגם הרבה דברים כן טובים קרו!!! אז חלאס להיות כאלה כול אחד חכם לאחר מעשה.. ואם חלילה כן היינו כמו באיטליה מה אז????? ובכלל מפי השם לא תצא הרעות והטוב!!!! אז בבקשה חלאס להיות כאלה!!! תודה לסימן טוב על כול מה שכן היה טוב ושיהיה לו ולשר ליצמן בהצלחה בהמשך ויהי רצון שיצליחו במעשה ידיהם!!!

גילוי נאות אני חובש באיחוד הצלה. שנפגע מאוד מליצמן מה שפגע מאוד בכול נושא הרפואת חירם. אך זה לא אומר שלא מגיע לו תודה על כול הטוב שכן עשה!!! ומן הראוי שיתיחסו לכך אתר חדשות כמו jdn.. הכרת הטוב!!!?

אבוי לנו אם מנכל משרד הבריאות היה רופא, אנו רואים כמה דעות קצוניות ושונות יש בין רופא לרופא אז רק חסר שסימן טוב היה מוביל איזו דיעה קיצונית כרופא, דווקא זה שהוא צינור הוא מסוגל לקבל דעות שונות מכמה רופאים ולהבין את התמונה הנכונה, כל רופא שסימן טוב לא חושב כמוהו אז ישר יוצא למתקפה. אז עם כל הכבוד לרופאים ויש כבוד מותר לחשוב אחרת מדיעה של רופא.

אולי מספיק לבקר את עצמינו , אם חלילה המצב היה נגמר אחרת היו טענות קשות
אז באמת… גם כשהמצב נגמר ב"ה בצורה טובה יש עוד על מה להתלונן
הם עשו מעל ומעבר בתוך כאוס מוחלט ממש גיששן בתוך ערפל, תודה לה' שנתן להם תבונה להוציא אותנו בצורה טובה מזה

כבוד הרב ליצמן, ומר בר סימן טוב.
עשיתם את הצעד הנבון ביותר , חבל להרוס, תמיד יש חכמים אחרי מעשה.
בהצלחה בתפקידים העתידיים בממשלה.

עשיתם את הצעד הנבון ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture