צילום: אלעד מלכה

גנץ: "ניתן למערכת המשפט ולגופי האכיפה את כל הגיבוי הנדרש" • צפו

ראש הממשלה החליפי על מגפת הקורונה: "הנחיתי את משרד הביטחון להיערך לחיזוק הסיוע גם בנושא הבדיקות ובמידת הצורך גם בפתיחת מלונות קורונה נוספים בהתאם להתפתחויות". על חוק הקורונ: "חוק שלא יעמוד בעקרונות שהתוויתי לא נקדם אותו"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון ח"כ בני גנץ אמר היום בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת כי "אני מבקש ראשית לברך על החלטת משרד הבריאות והשר יולי אדלשטיין, בהתאם למה שסוכם בקבינט הקורונה וכפי שהדגשתי בהתייעצויות במהלך סוף השבוע, לעבור למהלך יזום של הגדלת הבדיקות במוקדי סיכון. בכדי שנוכל להיכנס לשגרת קורונה, חייבים לנקוט גם במדיניות של "טיפול ממוקד" לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה".

"הנחיתי גם את משרד הביטחון להיערך לחיזוק הסיוע גם בנושא הבדיקות ובמידת הצורך, גם בפתיחת מלונות קורונה נוספים בהתאם להתפתחויות. את תהליך הבדיקות והאיתור נקיים וחשוב לקיים, במקביל למדיניות אכיפה אפקטיבית, ובמקביל להסברה באופן שיאפשר לנאשים להבין מה הם צריכים לעשות, לפתוח את העסקים, אבל לעשות זאת בזהירות הראויה. אני פונה בהזדמנות הזו לאזרחי ישראל –
הקפידו על ההנחיות. זה בנפשנו. בנוסף, התפרצות מחודשת תסיג אותנו לאחור ותפגע בכלכלת ישראל ובחברה הישראלית כולה".

הוא התייחס לחקיקת הקורונה ואמר כי "בימים אלו נערכת במשרד המשפטים עבודת מטה שתסדיר את פעילות הממשלה בנושא הקורונה בעת חירום כפי שדרשו הגורמים המשפטיים. אנחנו נקפיד, שלא יהיו הנחיות דרקוניות, שוטרים לא יערכו חיפושים באופן שרירותי, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין או בפעילות בתי המשפט, והשימוש בהנחיות יוקצב בזמן ובפיקוח פרלמנטרי ראוי ונכון. מערכת ההנחיות שנבנית תהיה כפופה לביקורת, ולזמנים קצובים וקצרים יחסית. יהיה שיפור אדיר בכללים ובהנחיות ביחס למה שהיה קיים קודם".

"אני מדגיש", הוסיף גנץ, "כי אני שומע שבציבור יש חרדות ותהיו שמא אנחנו הולכים לאזורים חשוכים, לא נאפשר פגיעה בזכויות הפרט. חוק שלא יעמוד בעקרונות שהתוויתי לא נקדם אותו ונעלה אותו. לא יקום ולא יהיה. אנחנו ממשיכים לעבוד על המתווה ומשפרים אותו בימים אלו ביחד עם גורמי המקצוע ובהובלתו של שר המשפטים, והנוסח המעודכן יוצג לציבור בקרוב שמתאים למציאות ושומרת על הציבור".

צילום: אלעד מלכה

על רקע המתקפה של נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק, אמר ראש הממשלה החליפי כי "אתמול גם נפגשתי עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מלבד הנושאים המקצועיים בהם דנו הקשורים לממשלה ולמשרד הביטחון, ראיתי לנכון לציין בפניו ואני חוזר על זה כאן: כחול לבן מחויבת לשמירה על שלטון החוק. אנחנו ניתן למערכת המשפט ולגופי האכיפה את כל הגיבוי הנדרש בכדי שיוכלו לפעול ולבצע את תפקידם כראוי. יש לי אמון מלא במערכת שמורכבת ממשרתי ציבור נאמנים אנחנו נשמור עליהם חזקים ובטוחים למען הדמוקרטיה הישראלית ואזרחי ישראל. אנחנו נמשיך לגבות אותם במעשים ובכל הכלים העומדים ברשותנו".

לקראת סיום הוסיף כי "בנושא הביטחוני, בשבועיים האחרונים ערכתי מספר דיונים ביטחוניים על רקע העלייה המסויימת שיש באירועי הפח"ע ופעילות הטרור ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה, והפסקת התיאום הביטחוני. במקביל לציר המדיני בו אנו פועלים ביחד עם ראש הממשלה וצוותו ועם גורמים בינלאומיים נוספים ובראשם אנשי הממשל האמריקאי, בנושא קידום תוכנית השלום. החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הן חלק מאדני היסוד של כל אזרח בישראל ושל כחול לבן באופן קונקרטי".

"למרות כך", המשיך, "אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בסיבה נפיצה ולכן הנחיתי את הרמטכ"ל ומערכת הביטחון לבחון את המשמעויות ואת ההיערכות הנדרשת לכל אפשרות של השפעות של התהליכים האלו על המרחב, ולהציג מספר מתווי פעולה שיותאמו לתרחישים השונים.
תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא הזדמנות להסדיר ולקדם גבולות קבע למדינת ישראל. אנו פועלים בימים אלו, בכדי שנוכל לקדם אותה במקביל לשמירה על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על שיתוף הפעולה עם מדינות האזור וכמובן נקפיד על ביטחון אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו