בסיס צה"ל בצאלים. צילום: ויקפידה

שיפור במצבו של קצין צה"ל שנפצע בתאונת אימונים בבסיס צאלים

בית החולים סורוקה מדווח הבוקר על שיפור במצבו של קצין צה"ל שנפצע אתמול בתאונת אימונים בבסיס צאלים. גורמי צבא: "עדיין לא ברור כיצד נחצה קו האש, אך ידוע לנו מי ירה בקצין, הירי בוצע מטווח קרוב - הוא ניצל בנס. המענה הרפואי היה מהיר ועבד לפי הספר"

בית החולים סורוקה מדווח הבוקר (חמישי) על שיפור במצבו של קצין צה"ל שנפצע אתמול בתאונת אימונים בבסיס צאלים, הקצין נמצא בהכרה והוא נושם בכוחות עצמו, מצבו יציב.

עוד נמסר: "אתמול בשעות הערב פונה במסוק לחדר הטראומה בסורוקה קצין צה״ל בשנות הארבעים לחייו כשהוא סובל מפציעת ירי בבטנו, במצב קשה. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה הועבר לחדר ניתוח, ולאחר מספר שעות של ניתוח הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי".

גורמי צבא שצוטטו ב'וואלה' אמרו הבוקר: "עדיין לא ברור כיצד נחצה קו האש, אך ידוע לנו מי ירה בקצין, הירי בוצע מטווח קרוב". הם הבטיחו כי "התחקיר יהיה מאוד מעמיק. המקום האחרון שאירוע כזה צריך לקרות בו הוא קורס מ"פים. הוא ניצל בנס. המענה הרפואי היה מהיר ועבד לפי הספר. זה אירוע חמור שמעורבים בו מפקדים מנוסים ביותר".

כזכור, התקרית הקשה התרחשה אתמול במהלך אימון קורס מ"פים מג"דים המתרגלים בימים אלה בבסיס צאלים, יחד עם גדוד 50 של חטיבת הנח"ל. האימון שבו התרחש האסון התקיים בלש"ביה חדשה שהוקמה בצאלים, לש"ביית אריאל, הנחשבת ללש"ביה "קלה", שבה ניתן לבצע אימון של חוליה, מחלקה, כיתה, ובעצם עד רמת הפלוגה בירי.

במהלך האימון, נפגע הקצין כתוצאה מכדור בבטנו, וכן מרסיס בכתפו. כוחות רפואה רבים הוזנקו למקום, ולאחר שהובהר מצבו הקשה הוא פונה במסוק של יחידת החילוץ 669 לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. בעקבות האירוע החריג, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהוביל לפציעתו של קצין צה"ל במהלך אימון.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו