צילום: אלעד מלכה

גנץ לשר החוץ האירופי: "ישראל תשמור על דיאלוג פתוח עם הקהילה האירופית"

ראש הממשלה החליפי שוחח עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל על הרצון להעמיק ולחזק את יחסי ישראל והאיחוד. כמו כן, אמר גנץ כי הוא מחויב לפעול למען קידום תהליך השלום וציין שיעשה כל הנדרש כדי לשמור על ביטחון ישראל

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, שוחח הבוקר (חמישי) עם שר החוץ של האיחוד האירופי, מר ג'וזף בורל. השניים דיברו על הידידות שבין ישראל ואירופה, על הרצון להעמיק ולחזק את יחסי ישראל והאיחוד וחיוניות השותפות עבור שני הצדדים.

גנץ אמר לשר בורל, כי הוא מחויב לפעול למען קידום תהליך השלום, והדגיש בפניו, שמדינת ישראל תפעל בזירה המדינית תוך שמירה על דיאלוג פתוח עם הקהילה האירופית והשותפים האזוריים. כמו כן, ציין גנץ שיעשה כל הנדרש כדי לשמור על ביטחון ישראל.

בשיחה דנו גם בחשיבות הפעילות האקטיבית הנדרשת מצד האיחוד האירופי לבלימת ההתחמשות הגרעינית המסוכנת של איראן, וגנץ ביקש מהשר בורל שהאיחוד האירופי יקדם מדיניות תקיפה ויפעל למען המשך האמברגו על אספקת נשק למשטר האיראני. בסיום השיחה, ציין גנץ בפניו כי לישראל ולאיחוד האירופי אינטרסים וערכים משותפים וכי יפעלו יחד בקידום הסוגיות השונות שעל הפרק.

לפני כשבועיים שוחח שר החוץ של האיחוד האירופי בורל עם שר החוץ גבי אשכנזי. לפי הודעת האיחוד האירופי, בורל בירך את אשכנזי על מינויו והדגיש כי "האיחוד האירופי מצפה להמשיך לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה באופן קונסטרוקטיבי וכולל, ברוח הידידות ארוכת השנים הקושרת בין האיחוד האירופי וישראל".

בהודעת האיחוד נמסר כי לשניים היו "חילופי דעות כנים ופתוחים על מגוון רחב של סוגיות דו-צדדיות ואזוריות", ושבורל הדגיש את "המחויבות החד משמעית" של האיחוד האירופי לביטחון ישראל. בנוסף לכך, הבהיר בורל כי האיחוד האירופי מתכוון להמשיך לטפל במשותף ולפעול עם ישראל "לקידום השלום והביטחון העולמי ולבניית אמון, בפרט באזור והשכונה הקרובה".

מנהיגי אירופה לנתניהו וגנץ נגד הריבונות: "יערער את היציבות במזה"ת"

השבוע דיווחנו כי בורל סירב להפגש עם משלחת מהשומרון בכדי לשמוע ממנה את עמדתה בנוגע לתוכנית המאה והחלת הריבונות. לפי גורמים במועצה האזורית שומרון, המשלחת כללה את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וכן שייח' פלסטיני המייצג רבים המעוניינים בהחלת הריבונות ובשלום בר קיימא עם המתיישבים.

"האירוע הזה מביא את הצביעות של האיחוד האירופי לשיא", אמר אז יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "האיחוד האירופי מוצא לנכון להתכנס ולקבל החלטות בעניין יהודה ושומרון, אולם מסרב להיפגש עם נציגי התושבים המתגוררים כאן שיהיו הראשונים שיושפעו מהחלטות אלו".

דגן הוסיף כי, "זו צביעות והוכחה ניצחת לכך שהאיחוד האירופי צבוע בצבע אחד ואת דעותיו הוא מגבש מבלי לשמוע את שני הצדדים. אני מצפה מבורל לשנות את החלטתו ולהסכים להפגש גם בזום בשל הקורונה בכדי לשמוע את הצד של הערבים ביו"ש והמתיישבים המעוניינים לחיות זה לצד זה מבלי התערבות של האיחוד האירופי".

גני אהרון, מנכ"לית גולדן גייטס יועצת לענייני ישראל – איחוד אירופי באיחוד האירופי אמרה כי "מצער מאוד ששר החוץ בורל, לא היה יכול למצוא זמן לפגישה עם ראש מועצת שומרון, נציג רשמי של ישראל, זהו פספוס של הזדמנות לקבל תמונה מלאה של המציאות כפי שהיא בשטח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו