צילום: קובי גדעון / לע"מ

בעקבות העלייה בתחלואה: נתניהו ידון עם השרים באפשרות להגבלות נוספות

ראש הממשלה ידון באפשרות להטיל הגבלות נוספות על הציבור אור נתוני ההידבקויות. שר בממשלה: "יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הכל אפשרי". בתוך כך, האכיפה על עטיית מסכות ועל עסקים שלא שמרו על הנהלים הוגברה

לאחר שבימים האחרונים נמשכה העלייה במספר חולי הקורונה החדשים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס היום (חמישי) דיון בו יבחנו את האפשרות להטיל הגבלות נוספות במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. בתחילת השבוע החליט קבינט הקורונה לעכב את פתיחת הרכבת ומוסדות התרבות. משרד הבריאות צפוי להגיע לישיבה עם דרישות חדשות להטלת מגבלות. שר בממשלה אמר ל'וואלה' ביחס לאפשרות זו כי "יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הכל אפשרי".

הנתונים החדשים מעוררים חשש מגל שני או התפרצות בלתי מבוקרת. רק בשבוע האחרון זוהו יותר מ-1,000 חולי קורונה חדשים. אתמול בערב הודיע משרד הבריאות על 175 נדבקים חדשים בנגיף בתוך יממה כשמספר החולים הפעילים בישראל עמד על 2,869 בני אדם ומניין המתים עמד על 300.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום דיון קבינט הקורונה בתחילת השבוע כי "המומחים מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא". נתניהו הודיע כי "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך".

ראש הממשלה חזר ואמר כי "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה – שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו – אנא הקפידו על הכללים".

בהמשך לדבריו של נתניהו, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת כינס דיון בנושא הידוק האכיפה לנוכח התפשטות נגיף קורונה, בו השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש אגף אג"מ במשטרת ישראל, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"לי משרדי הבריאות והפנים, המשנים ליועמ"ש וגורמים נוספים. "הדיון כונס בדחיפות במטרה לגבש צעדים מעשיים מיידיים להידוק האכיפה על הנחיות הבריאות הנוגעות להתמודדות עם מגפת הקורונה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

בדיון כי נקבע על רקע המגמות המדאיגות בהתפשטות נגיף הקורונה נדרשת הגברה מיידית של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים של המשטרה, פקחי רשויות מקומיות, פקחי רשות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני – כל אחד בהתאם לסמכויותיו, בארבעת התחומים הבאים: עטיית מסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות, אכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע.

בין היתר, הוחלט כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות. לשם כך מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם לה עד יום ב', משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים בנושא זה, הגורם המנחה יהיה המשרד לביטחון הפנים.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אומר השבוע כי "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי. אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ-200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסוימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת. אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית"..

גורמי האכיפה החלו לנקוט ביד קשה כלפי מפרי הנחיות משרד הבריאות. המשטרה עיכבה בימים האחרונים אזרחים רבים שהסתובבו במרחב הציבורי ללא מסכות וחילקה להם דוחות. גם העסקים שלא שמרו על הנהלים ספגו קנסות של אלפי שקלים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודים יקרים
בידקו נא מזוזות ותפילין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו