צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתגובה לירי הרקטה: כלי טיס וטנקים תקפו יעדים ותשתית של ארגון חמאס

בתגובה לירי הרקטה הערב ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון

כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר (שני) תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב".

כזכור, רקטה ששוגרה הערב מרצועת עזה לשטח ישראל נפלה בשטח פתוח, סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. מדובר בירי הראשון מעזה לישראל בחודש וחצי האחרונים. מצה"ל נמסר זמן קצר אחרי הירי: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד". ממועצה אזורית אשכול נמסר כי "אנו בקשר עם צה"ל ואין שינוי בהנחיות".

יצוין כי זהו השיגור הראשון בתקופת כהונתו של בני גנץ כשר הביטחון. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קיים מוקדם יותר פגישה עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב ואמר לו כי הוא נכון לשפר את תנאי המחייה של תושבי עזה, בכפוף לקיום המחויבות העליונה של השבת הבנים הבייתה והפסקת פעולות הטרור והאלימות מהרצועה לישראל.

השקט הופר: פצצת מרגמה נורתה מעזה לעבר העוטף – לא הופעלה אזעקה

הבוקר דווח בעיתון הלבנוני "אל אחבאר" כי קטאר תעביר עוד השבוע 50 מיליון דולר לעזה, בתמורה לכך שארגוני הטרור השונים בעזה הסכימו להפסיק להפריח בלוני תבערה לכיוון ישראל. על פי דיווח אחר, חמאס הורה על הפסקת הפרחת הבלונים לאחר שקיבל ערבויות להעברת הכסף הקטארי. מדובר על סכום המהווה שתי פעימות של המענק הכספי ומועבר באישור ישראל.

השליח הקטרי לרצועת עזה אמר מוקדם יותר שיש מאמצים להכניס את המענק הקטרי לרצועה השבוע או בשבוע הבא. הוא הוסיף ששאין מדובר ב-50 מליון דולר. בריאיון לאתר לאתר החדשות הפלסטיני "סווא" דחה השליח, מוחמד אל-עמאדי, את הטענה שקטר היא שעיכבה את הכנסת הכספים לרצועה. לדבריו, הסיבה היחידה לדחיית התשלום נעוצה בקורונה, ולישראל אין שום בעיה לאפשר את העברת הכסף.

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, התייחס היום לסוגיית "הסיפוח" ואמר כי "אם המהלך יתבצע, אנו בחמאס נתמודד ונשתמש בכל הדרכים להתנגד לתוכנית הזאת". לדבריו, "חמאס פועל במספר צירים – עבודה פוליטית ודיפלומטית – מתנהלות שיחות עם כל מדינות העולם במטרה להסביר להן את עמדתנו, את הסיכון ואת ההשלכות שישפיעו על פלסטין ועל העולם כולו".

הוא ציין כי אינו שולל "התפתחות לאור תוקפנות ישראל שעלולה להוביל להסלמה ועימות צבאי". אל-עארורי הוסיף: "אני אומר למנהיגי ישראל – החישובים שלכם שגויים. גם שרון שגה כשנכנס למסגד אל-אקצה. חשיבתכם שהתנאים האזוריים, הבינלאומיים והמקומיים מסייעים ליישום הסיפוח לא נכונה. מחירו של כל צעד אגרסיבי בוטה נגד בני עמנו יהיה גדול ממה שאתם מעריכים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יעדים ותשתיות עד מתי נקנה את התותים האלה

ל-משה.
כל זמן שתמשיך לתמוך בביבי.

שמאלנים

נכון שמאלנים ,
כי מהימין כבר התייאשנו שיעשה משהו…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו