החוק הנורבגי: סגן השר מאיר פרוש התפטר מהכנסת – פינדרוס ייכנס במקומו

יו"ר שלומי אמונים הגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו במסגרת החוק הנורבגי ובמקומו ייכנס לכנסת חבר הכנסת לשעבר מ'דגל התורה': "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרויות שבחוק הנורבגי ולהתפטר לטובת נציגים נוספים מהרשימה"

יו"ר סיעת שלומי אמונים סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין את התפטרותו מחברותו בכנסת, במסגרת החוק הנורבגי שנכנס לתוקפו ביממה האחרונה. במקומו ייכנס לכנסת חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס מ'דגל התורה'.

פרוש אמר להאחר הגשת ההתפטרות כי "לפני מספר שנים גם התפטרתי מתפקידי כחבר כנסת לטובת ח"כ יעקב אשר, ואמרתי שניתן לומר על צעד כזה, 'זה נהנה וזה לא חסר', אין שום סיבה שלא יהיה עוד נציג ציבור חרדי בכנסת שיוכל לשרת את הציבור".

סגן השר מאגודת ישראל הוסיף כי "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרויות שבחוק הנורבגי ולהתפטר לטובת נציגים נוספים מהרשימה". לדבריו, "אני מברך את ידידי הרב  יצחק פינדרוס שבהתפטרותי הוא נכנס לכנסת, הרבה הצלחה ועשיה פורייה לטובת שולחינו ולטובת כלל עם ישראל".

מוקדם יותר ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ, סיכם היום עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר החקלאות אלון שוסטר, שר התיירות אסף זמיר והשר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, על התפטרותם מהכנסת בעקבות כניסתו לתקוף של החוק הנורבגי.

בעקבות התפטרות השרים, יכנסו לכנסת ארבע חברות כנסת חדשות שסיכמו את הצטרפותן לכחול לבן: מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן והילה שי. בנוסף יכנס לכנסת יוראי להב-הרצנו שמתכוון לחבור ליש עתיד. מכחול לבן נמסר כי היום קיים גנץ פגישה ראשונה עם חברות הכנסת המיועדות ובירך אותן על הצטרפותן הצפויה.

לפני זמן קצר הגישו שרי כחול לבן את התפטרותם ליו״ר הכנסת יריב לוין

מליאת הכנסת אישרה השבוע את "החוק הנורבגי" בקריאה שניה ושלישית. החוק עבר ברוב של 66 תומכים מול 43 מתנגדים, המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק. ההצבעה נערכה לאחר עיכובים רבים ומחלוקות בקואליציה, ובהיעדר ראש הממשלה בנימין נתניהו. החוק נועד לאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימה.

במהלך הדיון על החוק משכה האופוזיציה את רשימת הדוברים במליאה ודרשה הצבעה מיידית על החוק כדי להביך את הקואליציה. יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר, שבה דנו בחוק, עלה לסכם את הדיון ומשך את הזמן עד שחברי הקואליציה ייכנסו למליאה. בסביבת נתניהו אמרו על היעדרותו שיש רוב בלעדיו לאישור החוק ולכן הוא לא הגיע למליאה. בכחול לבן זעמו על ההיעדרות.

החוק הנורבגי יכניס לכנסת בין 10 ל-12 חברי כנסת חדשים, במקום שרים וסגניהם שיתפטרו מתפקידם – חמישה מכחול לבן, שלושה מש"ס, אחד מיהדות התורה ולפחות שניים מהליכוד. נוסח החוק גובש בשבועות האחרונים בוועדת החוקה בכנסת בראשות ח"כ יעקב אשר, אך עוכב כמה פעמים על ידי הליכוד בשל מחלוקות עם כחול לבן, שהייתה מעוניינת בו יותר משאר המפלגות בקואליציה.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה לאישור החוק הנרווגי: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורבגי. 110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו