Yonatan Sindel/Flash90

בשל התפשטות הקורונה: הגברת אכיפת תקנות שעת חרום

בימים האחרונים נערכה פעילות אינטנסיבית של השוטרים בכל המרחב הציבורי בגזרת מחוז תל אביב, שתכליתה בלימת התפשטות נגיף הקורונה. הפעילות המשטרתית מתמקדת בנושאים של: מניעת התקהלויות אסורות. חובת עטיית מסיכות במרחב הציבורי ועוד

בהתאם להנחיית מ"מ מפכ"ל המשטרה, בוצעה בימים האחרונים, פעילות אינטנסיבית של השוטרים בכל המרחב הציבורי בגזרת מחוז תל אביב, שתכליתה בלימת התפשטות נגיף הקורונה. כוח משימה ייעודי כמו גם כוחות השיטור שבשגרה פועלים במרחב הציבורי ומבצעים פעילות הסברתית, כמו גם פעילות אכיפה, נגד מפירי ההנחיות.

על פי הודעת המשטרה, הפעילות המשטרתית מתמקדת בנושאים של: מניעת התקהלויות אסורות. חובת עטיית מסיכות פנים (נשמיות) במרחב הציבורי. מתן סיוע לפקחי הרשות המקומית בבקרות בבתי עסק ואכיפת הפרות חובת בידוד.

כזכור, אמש (שני) כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את קבינט הקורונה בראשותו, כדי לדון בצעדים הנדרשים בטווח המיידי להמשך ההתמודדות עם מגפת הקורונה, שימוש באמצעים הדיגיטליים לבלימת התפשטות המגפה ולקביעת תרחיש הייחוס – כך נמסר ממשרד ראש הממשלה.

על פי ההודעה, המשתתפים דנו בהצעות שגובשו ע"י המל"ל (המטה לביטחון לאומי), בהמשך לפורום המנכ"לים שהתכנס אתמול. הובהר כי יעד המדיניות הוא להביא להאטה משמעותית בקצב התחלואה ולהקטנת סיכוני התמותה, תוך פגיעה מינימאלית במשק ובשגרת החיים.

הקבינט בראשות ראש הממשלה החליט על שורת החלטות מיידיות:

1. תוקם מנהלת אכיפה ארצית במשרד הבט״פ שתפקידיה יהיו הכוונה, הנחייה, תיאום ותכלול כל רשויות האכיפה.

2. הוחלט להגדיל את גובה הקנסות. סכום הקנס על אי חבישת מסכה יעלה ל-500 שקלים.

3. תגבור האכיפה בפקחי הרשויות המקומיות. תתקיים פגישה עם השלטון המקומי בהשתתפות שר הבט״פ, שר האוצר, שר הפנים ור' המל"ל.

4. בדיקה לאלתר של רשימת היישובים הדורשים הכרזה על אזורים מוגבלים בכל מקרה שבו מזוהה עלייה בתחלואה (בפרמטרים שנקבעו).

6. הגנה על אוכלוסיות הסיכון – המשך בדיקות ומיגון במרכזים לקשישים.

7. בחינה עם נציב שירות המדינה של חזרה לעבודה בקפסולות.

8. אושרה פעילות בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות הפרטיות.

קבינט הקורונה אישר פה אחד את הצעת משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הביטחון לקביעת תרחיש הייחוס – כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. על פי ההודעה, "הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים ממחלות אחרות".

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הגופים השונים לביצוע אכיפה ככל שידרש, הכל במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה ולשמור על שלום הציבור ובריאותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו