Yaakov Lederman/Flash90

מסתמן: שכונות באלעד, טבריה ובת-ים יוכרזו כ"אזורים מוגבלים"

לאור העלייה בנתוני התחלואה, רה"מ הודיע כי יכנס הערב את ועדת השרים כדי להכריז על "אזורים מוגבלים" נוספים. על הפרק: שכונות בבת ים, בטבריה ובאלעד. נכון להיום, בטבריה ישנם 50 חולים פעילים, רובם המכריע מתגוררים בשיכון ד' בעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה היום (שלישי) כי עד הערב יוכרזו אזורית מוגבלים נוספים, בצל העלייה בחולי קורונה. האזורים עליהם תדון ועדת השרים הם שכונות בטבריה, בת ים ואלעד – כך על פי דיווחים במספר כלי תקשורת. ייתכן שההחלטה על הגבלות בשכונות בבת ים תידחה ליום אחר, זאת מכיוון שהתחלואה בעיר מפוזרת ואין דרך לבודד שכונות ספציפיות כמוקד תחלואה.

נכון להיום, בטבריה ישנם 50 חולים פעילים, רובם המכריע – 41 חולים – מתגוררים בשיכון ד' בעיר. חולים בודדים התגלו גם בשכונות קריית שמואל, רמת טבריה, שיכון ותיקים, נוף כנרת ומורדות. לגבי בתם ים, בממשלה כאומר שוקלים לחכות יום נוסף ואם התחלואה תתגבר – להטיל סגר רחב יותר.

מעיריית טבריה נמסר כי "לא קיבלה הודעה רשמית מממשלת ישראל בנושא סגירת שכונות בעיר טבריה ולהבנתנו, נכון להיום, אין בכך צורך".
על פי ההודעה, "יו"ר הועדה הממונה שמעון (מוני) מעתוק העביר נתונים מדויקים למשרד הבריאות ולמשרד הפנים וכן לשאר השרים החברים בקבינט הקורונה מהם עולה כי בעיר יש 50 חולים ולא כמופיע בדוחות משרד הבריאות וזאת לאור העובדה שנתוני משרד הבריאות לא עדכנו בנתונים את החולים שהחלימו. בשטח טבריה עצמה ישנם רק 37 חולים וזאת בשל פינוי חולים למלוניות, מגמה שתתגבר בימים הקרובים. כמו כן מתוך 37 החולים יש 12 חולים הממתינים לתוצאות הבדיקה השנייה ובמידה ויצאו שליליים ירדו אף הם מהסטטיסטיקה. בנוסף, היום לא התגלו חולים חדשים ואנו מקווים שמגמה זו תמשך".

"העלייה בתחלואה בטבריה ממוקדת בשכונות חרדיות במערב העיר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר התייעצות לאור העלייה הנוספת בנתוני התחלואה בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בדיון נקבע לפעול להכרזה עוד היום על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה, ועדת השרים שמוסמכת להכריז על אזורים מוגלים תתכנס הערב.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן בצהריים כי "יכול להיות שעוד במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים אדומים, אבל לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי. מבקש מהתושבים לקבל זאת בסבלנות. המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה, ואני מודה לרשויות המקומיות על שיתוף הפעולה בעניין".

"כולי תקווה שבקרוב נראה האטה בקצב", המשיך, "אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה בפרקי זמן קצרים – נוכל להשפיע על העקומה. המשימה שלנו מחולקת לשתיים: טיפול כלל-ארצי כולל הסברה ואכיפה, ויש כמה מוקדים שכרגע מוגדרים כתומים-אדומים. אולי נודיע במהלך היום נודיע על אזורים מוגבלים, מצומצמים ככל האפשר, ואני מבקש מהתושבים לגלות הבנה. לא נגיע לסגר טוטאלי", הבהיר.

נתניהו אמר האתמולבפתח 'קבינט הקורונה' כי, "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל. היום יוצגו כאן תרחישי הייחוס, אבל גם המלצות של צוות מנכ״לים שכינסתי אתמול במיוחד, מהמשרדים של רוב השרים שמיוצגים כאן, כדי להביא בפנינו המלצות לדרכי פעולה".

נתניהו הוסיף כי, "דרכי הפעולה האפשריות שנדון בהן – הגברה דרמטית של האכיפה, זה כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת משרד הבט״פ, ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה. הדבר השני זה שימוש בכלים הדיגיטליים. אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה, ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על מנת להשיג הורדה של התחלואה".

"הדבר השלישי, זה סגרים אזוריים שזה כלי שאנחנו כבר נדרשים לו על מנת להימנע מסגרים רחבים כלליים. והדבר הרביעי, הוא דברים שקשורים בהגבלת ההתקהלויות – צעד מאוד חריף, אני מציע שנשקול אותו, נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו, ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסויימות שאישרנו אותן. נראה אם נזדקק להם. אלו הכותרות העיקריות אבל יש גם בוודאי נושאים אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אזור מוגבל זה אומר הגבלת התקהלות,
דהיינו הגבלות על תפילה בציבור ועל לימוד בציבור,
אנשים להתעורר!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture