Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כשעה: ירי שלישי מרצועת עזה לשטח ישראל – יורט על ידי כיפת ברזל

התרעות צבע אדום הופעלו פעמיים בתוך שעה באזור הנגב המערבי. שניים מהשיגורים מהרצועה נפלו בשטחים פתוחים בעוטף, ורקטה אחת יורטה על ידי כיפת ברזל. דובר צה"ל: "לא נקבל ירי רקטות, לא יודעים בשלב זה מי ירה, נקיים הערכת מצב בהמשך"

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (ראשון) בשעה 20:10 ביישובים מפלסים, ניר עם וכפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". מוקדם יותר הערב, בשעה 19:10, שוגרו שתי רקטות מהרצועה לשטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים בעוטף עזה.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס הערב בתדרוך לכתבים הצבאיים בנושא הקורונה לירי לעוטף עזה ואמר כי "לא נקבל ירי רקטות ונמשיך להגן על האזרחים. יירטנו בהתאם. לא יודעים בשלב זה מי ירה, נקיים הערכת מצב בהמשך". ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הגיב לירי: "אנו רואים בחומרה רבה את חידוש ירי הרקטות ואנו מצפים מהדרג המדיני להורות לצבא להגיב בחוזקה ובנחישות".

"ירי הרקטות בוצע לעבר שטחים פתוחים במועצה אך יש לזכור, שהאזעקות אשר נשמעו ברחבי היישובים שיבשו את שגרת יומם של התושבים וביניהם גם ילדים שנמצאים בחופשה", הוסיף ראש המועצה, "בשנים האחרונות, תושבי עוטף עזה סבלו מאזעקות והפרחת בלונים חדשות לבקרים ואנו מצפים שחידוש הירי שבוצע בשעה האחרונה יענה במכה נגדית במטרה להבהיר לאויבנו שלא נסבול ירי נוסף".

בתוך כך, מחר (שני) יתקיים תרגיל התרעה משותף של פיקוד הדרום ופיקוד העורף. הפעלת ההתרעה תתקיים באופן מדורג בהפרשים של 45 דקות, בין השעות 09:30-13:15. ההתרעות יופעלו ביישובים באמצעות צופרים בלבד בחלוקה הבאה: 09:30 – ברור חיל, כרם שלום. 10:15 – גברעם, חולית. 11:00 – אבשלום. 11:45 – מבטחים, עמיעוז, ישע. 12:30 – מגן. 13:15 – אורים. במידה ותופעל התרעת אמת, תשמע אזעקה נוספת. התרגיל נועד לבחון את תקינות מערך ההתרעה במרחב.

לפני כשבוע וחצי שתי רקטות נורו מרצועת עזה לעבר יישובים בעוטף עזה. אחת מהרקטות נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, והשנייה ככל הנראה בשטח פלסטיני. זאת, לאחר שהתרעת צבע אדום הופעלה בכמה יישובים. בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של חמאס.

בשבוע שעבר שיגרו הזרועות הצבאיות בעזה מטח רקטות לבר הים, במטרה לאותת לישראל על הכוונות אם ישראל תכריז על סיפוח של שטחים ביהודה ושומרון. דובר חמאס אמר כי מדובר ב"איום לגניבת אדמות פלסטיניות", וקבע כי מטרת הארגון היא לגרש את ישראל מכל השטחים הפלסטיניים. "ההחלטה והתוכנית הנפשעת הזאת, לא נכביר במילים אלא נאמר מילים בודדות וברורות – ההתנגדות מחשיבה את ההחלטה כהכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. ההתנגדות מוכנה להגן על העם שלה ועל מקומותיו הקדושים", אמר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הזמן לשטח את הרצועה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו