Nati Shohat/FLASH90

הסוף לאפליה? משרדי האוצר והתחבורה יגבשו סבסוד לנסיעות בחורי הישיבות

וועדת השרים לחקיקה דנה בהצע"ח של ח"כ יעקב אשר והחליטה: משרדי האוצר והתחבורה יגבשו במהלך החודש הקרוב הסכמה על הנוהל לסבסוד הנסיעה בתח"צ לבחורי הישיבות ועל גובה התקציב הנדרש

בשורה חשובה לבני התורה: וועדת השרים לחקיקה דנה היום (ראשון) שוב בהצעת חוק של ח"כ יעקב אשר לסבסוד דמי נסיעה בתחבורה הציבורית לבחורי ישיבות לשיעור של 50 אחוז כפי שמקובל כבר לגבי סטודנטים ותלמידות הסמינרים, לאחר שעלתה על ידו גם בכנסות הקודמות, כשהפעם נראה כי הנושא עומד להיות מוסדר בגיבוי מלא של משרדי הממשלה.

בישיבת וועדת השרים נאמר כי שר האוצר ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב הביעו הסכמה עקרונית להצעת החוק, וסוכם עם משרדיהם כי בתוך חודש ימים תגובש הסכמה על הנוהל ליישום הסבסוד ועל גובה התקציב הנדרש לשם כך.

החלטה חשובה זו באה לאחר פעילות נמרצת של יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר מול שר התחבורה ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב. ח"כ הרב אשר סיכם איתם על קידום הסבסוד בתחבורה הציבורית לכלל התלמידים, כשמעמד בחורי הישיבות יושווה למעמד הסטודנטים הזכאים היום מטעם משרד התחבורה לסבסוד של 50 אחוז.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ יעקב אשר: דו"ח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דו"ח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה יעלה לרמה המקסימאלית בשיעור של 50%, בדומה לדמי הנסיעה עבור אזרח ותיק. בנוסף, הומלץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לתלמידים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל.

אולם מתברר, כי בעוד ולסטודנטים ניתנה הסבסוד המדובר, בחורי הישיבות הופלו לרעה ולא קיבלו את ההטבה לסבסוד הנסיעות בתחבורה הציבורית. לשם כך הגיש ח"כ אשר את הצעת החוק שנועדה להרחיב את מעגל הזכאות גם לבחורי ישיבות ולעגן את ההטבה באופן ברור ושוויוני.

לאחר הסיכום של ח"כ אשר עם שרי האוצר והתחבורה והדיון בוועדת השרים, נראה כי מסתמן סוף טוב במאבק הצודק על השוואת תנאיהם של בחורי הישיבות.

כאמור, וועדת השרים החליטה בהסכמת שר האוצר ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב, כי במהלך החודש הבא, יגבשו המשרדים את הנוהל ואת גובה התקציב שיידרש ליישום ההטבה. עוד הודגש כי יתכן ולא יידרש הליך חקיקה ארוך לקידום הסבסוד והנושא החשוב יוסדר בתקנות של משרד התחבורה.

ח"כ אשר בירך על הסיכום העקרוני שהושג מול משרדי האוצר והתחבורה ואמר כי "זהו חוק חברתי חשוב ושוויוני והגיע הזמן לקדם וליישם אותו במהירות לטובת ציבור בחורי הישיבות, מגיע להם לקבל את הסבסוד הממשלתי כפי שכל תלמיד במדינת ישראל מקבל".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי היה מאמין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו