צילום: משרד החוץ המצרי

גורמים פלסטינים בכירים: "אבו מאזן מוכן לשוב לשולחן המו"מ עם ישראל"

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה והדגיש כי מצרים מסרבת לכל פתרון חד-צדדי לסכסוך, וכזה הנוגד את החוק הבין לאומי. אבו מאזן ביקש ממצרים להרתיע את ישראל מתהליך הסיפוח ולסייע בחידוש המו"מ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי ברמאללה, ואמר לו כי הוא מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל, כך לפי גורמים פלסטינים בכירים המעורים בפרטים שצוטטו הבוקר (שלישי) ב"א-שרק אל אווסט".

לפי הדיווח, המנהיג הפלסטיני, שנועד עם שוכרי עם שובו מעמאן, ביקש ממצרים להשתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותה על מנת להרתיע את ישראל מתהליך הסיפוח ולסייע בחידוש תהליך המשא ומתן.

בהודעת משרד החוץ המצרי שפורסמה אתמול נכתב כי שוכרי הביע את תמיכתו בזכויות הפלסטינים. אמש שוחח נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי עם אבו מאזן בטלפון והדגיש כי מצרים מסרבת לכל פתרון חד-צדדי לסכסוך, וכזה הנוגד את החוק הבין לאומי.

עוד נאמר בהודעת משרד החוץ המצרי: "במהלך ביקורו ברמאללה, השר סאמח שוכרי בדק את הצעדים והשיטות הזמינים שאפשר לדבר על חידוש מאמצי השלום על סמך פתרון שתי המדינות, התייחסות בינלאומית ידועה ויוזמת השלום הערבית, לקראת התיישבות הנושא ההיסטורי העיקרי באזור להשגת יציבות וצדק בקרב עמו כדי שיוכלו לחיות בתנאים המאפשרים התפתחות והשגשוג שכל האנשים שואפים אליו".

במהלך הישיבה, הנשיא הפלסטיני הביע הערכה על התמיכה שקיבל מהנשיא עבד אל פתאח אל-סיסי, כמו גם על מאמציו הכנים של הנהגה המצרית ועל מאמציה לתמוך במטרה הפלסטינית ולהחזיר זכויות פלסטיניות לגיטימיות מהללים את תפקידה ההיסטורי של מצרים בעמידה לצד אחיה והגנה על אינטרסים וזכויות ערבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו