צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלפים הפגינו מול מעון רה"מ: עימותים בין שוטרים למפגינים – 55 נעצרו

בתום הפגנת האלפים ליד מעון רה"מ, כמה מאות מפגינים נותרו במקום וניסו לפתוח בצעדה, אך המשטרה חסמה את דרכם. בהלה התעוררה אחרי שהמשטרה הודיעה על חולה קורונה מאומת בלי מסכה בהפגנה, אך בהמשך בהירה: הוא סיים את תקופת הבידוד


צפו: נצ"מ קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה. צילום: דוברות המשטרה.

תנועת "הדגלים השחורים", התנועה לאיכות השלטון וגופים נוספים הפגינו גם הלילה (בין חמישי לשישי) מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. במקום נרשמו עימותים בין המפגינים לבין כוחות המשטרה. מול המוחים התייצבו גם מפגיני ימין שמביעים תמיכה בראש הממשלה נתניהו. לאחר מספר אזהרות, המשטרה פיזרה את המוחים באמצעות זרנוקי מים.

מפקד תחנת מוריה, ניצב-משנה קובי יעקובי שפיקד על האירוע, מסר לאחר המחאה: "כמה מאות מפגינים נותרו באזור לאחר השעה 23:00 ורצו לצאת בתהלוכות ברחבי העיר. חסמנו להם את המעבר. ביקשנו שוב ושוב שיעזבו את המקום בשקט ובצורה נאותה, ואף שחלקם החליטו לשמור על השקט, אחרים ניסו בכל זאת לצאת בתהלוכות – שאותן מנענו. כדי לאזן בין הזכות להפגין לבין הזכות של תושבי האזור לשמור על חיי שגרה נורמליים, החלטנו לפזר את המפגינים".

אלון חלפון, נציג של משטרת מחוז ירושלים, התייחס להפגנה ואמר כי "אנחנו נוהגים ביד רכה עם כולם. אנחנו מאפשרים לקיים מחאה, שאגב מתקיימת בצורה מופתית ושקטה מכל הכיוונים. אנחנו שמחים שזה קורה בצורה לגיטמית כזו, אין לנו שום בעיה עם זה. אנחנו מגיבים למה שמופעל כלפינו. אני חושב שרואים שההפגנות מתקיימות בצורה לגיטימית וחיובית, למעט מקרים בודדים של הפרות", ציין. "רוב הציבור מוחה בצורה תרבותית ושקטה וזה מה שאנחנו רוצים לראות ולאפשר".

באזור השעה 23:30 החלו המפגינים בצעדה לעבר מרכז העיר תוך שהם קוראים "מדינת משטרה" ו"הם מפחדים". הם ניסו לפרוץ את המחסומים, אך כוחות המשטרה עצרו בעדם. בעקבות הכרזת המשטרה על סיום המחאה, חלק מהמפגינים עזבו מרצונם, ואחרים נותרו במקום. חלק מהמפגינים אף חסמו רכב משטרה וקראו לעבר השוטרים פושעים.

המשטרה ניסתה תחילה להודיע למפגינים שעליהם להתפזר באמצעות קריאות ברמקולים. משהקריאות לא הועילו, החלו השוטרים לעצור חלק מהמפגינים. בהמשך השתמשו השוטרים גם במכת"זית כדי להתיז מים על המוחים, וחסמו את הגישה לגן העצמאות כדי למנוע ממפגינים להקים בו מאהל. העימותים הסתיימו בשעה 01:30 לערך. 55 בני אדם נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.

מהמשטרה נמסר בתום ההפגנה כי "משטרת ישראל נערכה מראשיתן של המחאות על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז ורחוב עזה, ואלו התקיימו במשך מספר שעות. במהלך המחאות, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל".

"על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי. בתוך כך, עצרה ועיכבה המשטרה 55 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים".

במהלך הערב עוררה המשטרה בהלה כשמסרה כי "במסגרת פעילות המשטרה בקרב המפגינים לשמירה על בריאותם, איתרו השוטרים מפגין כשהוא אינו עוטה מסיכה על פניו. בבדיקה שערכו, התברר כי מדובר בחולה מאומת בנגיף הקורונה. החשוד עוכב והורחק מקרב המפגינים עד העברתו למקום שהייה עפ"י הנחיות משרד הבריאות". זמן קצר לאחר מכן פרסמו "הבהרה" כי "בדיקה מעמיקה שנערכה מול רישומי משרד הבריאות, העלתה כי הוא סיים את תקופת הבידוד לפני זמן קצר".

מארגני מחאת הדגלים השחורים מסרו לקראת ההפגנה: "אלפי הצעירים שיוצאים להפגין הם לא נפגעי הקורונה – הם נפגעי השחיתות השלטונית של בנימין נתניהו. אדם מושחת שעסוק מבוקר עד ערב בהסתה, פילוג, שיסוי וניהול משפטו לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל. הוא לא כשיר לנהל את המשבר הכלכלי- בריאותי והוא חייב לעזוב את בלפור. אנו מצפים ממשטרת ירושלים לעשות את תפקידה ולאפשר מחאה אזרחית ולא להפעיל את האלימות המשטרתית שראינו בהפגנות האחרונות".

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד שהגיע להפגנה ציין כי: ״יש כאן הפגנה אחת של אזרחים אחראים, שבאים לחזק את ראש הממשלה בשעת חירום, בשעת מגיפה. מצד שני, יש כאן אנשים שמנסים לתפוס טרמפ על מצוקה אמיתית. יש שם אנרכיסטים ושמאל קיצוני, שבאים לעשות דה-לגיטימציה לראש הממשלה וחמור מכך הם פוגעים בסמלי המדינה. אותם מעניין רק דבר אחד לבוא ולחרב הכל״.

צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השוטר האתיופי ללא מסיכה כלל.
בזיון!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו