Abed Rahim Khatib/ Flash90

הנייה חושף: הציעו לנו 15 מיליארד דולר תמורת פירוק הזרוע הצבאית

לפי מנהיג חמאס בריאיון לעיתון קטרי, במסגרת 'תכנית המאה' של טראמפ הוצעו לארגון מיליארדי דולרים עבור פרויקטים ברצועה כאשר בתמורה חמאס היה אמור להתפרק מנשקו ולוותר על "ההתנגדות". הנייה ציין בריאיון כי הארגון דחה את ההצעה על הסף

מנהיג ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הניה, אמר היום (שני) בריאיון לעיתון קטרי כי הארגון דחה הצעה במסגרת 'תכנית המאה' של טראמפ לקבל 15 מיליארד דולר להקמת שדה תעופה ונמל בעזה, בתמורה לפירוק חמאס מנשקו.

הנייה אמר כי לארגון הוצעה השקעה של הסכום כאמור במיזמים ברצועה, במסגרת תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדברי המנהיג, ההשקעות כללו הקמת שדה תעופה ונמל שבתמורה להם תתפרק הזרוע הצבאית של חמאס מנשקה וממיזוגה עם כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.

עוד נדרש מחמאס, כך לפי הנייה בריאיון, לנהל באופן מפוצל את הרצועה ולוותר על "ההתנגדות" ועל ירושלים. הניה הדגיש כי ההצעה נדחתה על הסף, ולא ציין במפורש מי הגורמים שפנו לארגון.

הנייה הוסיף במהלך הריאיון כי חמאס ביקש מישראל להקים שדה תעופה או מעבר ימי מעזה לקפריסין, במהלך הדיונים על רקע הסבבים האחרונים בעזה. עוד הוא אמר כי גורמים מחוץ לישראל, בהם מדינות ערב וגורמים ברשות הפלסטינית, הם שסיכלו את המהלך בטענה שהדבר יוביל לפיצול הגדה מהרצועה.

רק בחודש שעבר התבטא הנייה בחריפות נגד 'תכנית המאה' של טראמפ והכוונות הישראליות להחלת הריבונות, כשנשא דברים בכנס "פורום חוקרי האומה לניצחון ירושלים״ שהתקיים באופן אלקטרוני.

״הגיע הזמן לסגת אחת ולתמיד מהסכם אוסלו, שיתוף הפעולה הביטחוני עם הכיבוש, ולא להכיר בישות הציונית״, אמר הנייה והוסיף כי ארגונו ״לא יכיר בישראל, ולא יתן לה לגיטימציה פוליטית או עתיד עבורה על אדמת פלסטין״.

עוד אמר ראש הלשכה המדינית, כי "יש לבנות שותפות אסטרטגית בין העם הפלסטיני, לרכיבי ההנהגה כדי להתמודד עם הסכנה והאיום האמיתי העומד בפני פלסטין, האומה והאזור. פתיחות לכל האנשים החופשיים בעולם, חברות ואנשים במדינות שונות בעולם, המסרבים לכבוש ולהעביר את השגרירות ואת תוכנית הסיפוח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו