ארה"ב: היועץ לביטחון לאומי של טראמפ חלה בקורונה

רוברט אובראיין היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב נדבק בנגיף הקורונה ככל הנראה אחר אירוע משפחתי בו נכח חולה. הוא נכנס לבידוד בביתו בעודו מנהל את המועצה לביטחון לאומי מרחוק, תוך עבודה טלפונית בעיקר. מהבית הלבן נמסר כי אין חשש שהדביק את הנשיא

הבית הלבן אישר היום (שני) אחר הצהריים כי רוברט אובראיין, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נדבק בנגיף הקורונה. על פי הדיווחים זו האישיות הבכירה ביותר בבית הלבן שנדבקה עד כה בנגיף.

אובראיין נדבק בוירוס לככל הנראה אחר אירוע משפחתי בו נכח חולה. הוא נכנס לבידוד בביתו בעודו מנהל את המועצה לביטחון לאומי מרחוק, תוך עבודה טלפונית בעיקר.

עם זאת, על פי הדיווחים, אובריין לא שהה במשרד מאז סוף השבוע שעבר, כך – קטן הסיכוי שמע הדביק גורמים העובדים בסביבתו.

מהבית הלבן נמסר כי אובראיין סובל מתסמיני קורונה קלים בלבד, וכי הוא שוהה בבידוד וממשיך לעבוד מ"מקום בטוח". במעון הנשיא ציינו כי לטראמפ ולסגנו מייק פנס לא נשקפה סכנת הדבקה מאובראיין, ומשתמע מכך שהם לא באו במגע קרוב איתו לאחרונה.

כזכור, בארצות הברית נמנו עד כה כמעט 150 אלף מתים מהנגיף, ומספר הנדבקים בו בתחומיה עומד על יותר מ-4 מיליון. ברחבי העולם כולו נדבקו עד כה בנגיף יותר מ-16 מיליון בני אדם, ויותר מ-650 אלף מתו. ארה"ב מדורגת ראשונה בעולם הן במספר הנדבקים והן במספר המתים.

הנשיא טראמפ העיד בחודשים האחרונים כי הוא ובכירי ממשלו עוברים בדיקות קורונה תכופות, וכי עד כה כל הבדיקות שלו חזרו שליליות. האישים הבכירים ביותר בבית הלבן שנדבקו לפני אובראיין היו גורם צבאי העובד במעון הנשיא והדוברת של סגן הנשיא פנס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו