Yonatan Sindel/Flash90

עימות בסיעה: "בזמן שניהלת את קמפיין הזנחת את ניהול הקואליציה"

לאחר שהשרה להגנת הסביבה תקפה את ח"כ מיקי זוהר בכך שהוא "הזניח את הקואליציה בזמן שניהל קמפיין לראשות הליכוד העולמי", שרת התחבורה אמרה כי "אין להתייחס לגופו של אדם" - ואז גמליאל תקפה: "קודם תתחילי להגיע למליאה ואחר כך נדבר"

דיון סוער נרשם היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד בין יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, ושרת התחבורה מירי רגב לבין השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל. זוהר בא בטענות לחברי הכנסת שלא נשמעים למשמעת הקואליציונית ונעדרים מהצבעות. השרה גמליאל זעמה על הדברים והשיבה אש: "צריך קודם לנהל את קואליציה בצורה מסודרת ולא להתרכז במיליון מאבקים כמו הליכוד העולמי".

"כוותיקת חברות הכנסת – מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת של יו"ר קואליציה. עליזה (מנהלת הסיעה) מנהלת את הכל. בזמן שניהלת את הקמפיין שלך לראשות הליכוד העולמי הזנחת את ניהול הקואליציה", תקפה גמליאל. זוהר השיב לה: "מתנצל באמת שניצחתי בליכוד העולמי, זו הסיבה שנעדרת מההצבעה? בכל מקרה הסיעה נוהלה בצורה טובה מאוד למרות הבחירות שלי לליכוד העולמי".

רגב ניסתה להגן על זוהר ואמרה כי "לא צריך להתייחס לגופו של אדם", ואילו גמליאל עקצה אותה ואמרה: "קודם תתחילי להגיע למליאה ואחר כך נדבר". רגב תקפה אעוד את גמליאל ואמר כי "חוצפה. לא מקבלת את ההערה הזו. באת באמצע ואת תוקפת".

ח"כ אסנת מארק התייחסה לעימותים המתמשכים בניהול הקואליציה ואמרה בישיבה: "אני במועקה מאוד גדולה. תמיד ידענו להתנהל כמו משפחה. בשבוע האחרון יש יותר מדי תקלות. התקלות האלו מביכות אותנו ואת ראש הממשלה". על כך אמרה ח"כ מאי גולן: "אנחנו עוברים לינץ'", תוך התייחסות להצבעה על החוק שעבר בקריאה טרומית בניגוד להסכם הקואליציוני.

מארק וזוהר תקפו גם את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון, במה שנראה כמתקפה מתמשכת מאז שפעלה בוועדה בניגוד לעמדת הסיעה, ואישרה את פתיחת חדרי הכושר. ח"כ מארק טענה: "הליכודניקים החדשים מכתיבים את הקצב לחלק מהאנשים פה". ח"כ זוהר אמר: "אני עובד בשביל אזרחי ישראל". מארק השיבה: "מה ההבדל ביננו?". על כך אמר זוהר: "אני תכף אגיד לך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בחברי הליכוד ואמר כי "אני פה עשרות שנים, רק פעם אחת הצבעתי נגד עמדת הממשלה. הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. בפעם אחת שהצבעתי נגד הממשלה אמרתי לחברי הליכוד: 'אתם רשאים לסלק אותי מהתנועה כי עשיתי דבר מצפוני שאני יכול לעשות פעם בעשרות שנים'. תבינו, אי אפשר לנהל את הדברים ככה. אנחנו בתוך קרב קשה מאוד. הקלות הבלתי נסבלת שחברי כנסת מפרים החלטות קואליציה – אי אפשר לעבוד ככה. אם אין משילות המדינה חשופה לגמרי. אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית".

גם בפתח ישיבת הסיעה אמר קיים צורך מהותי בקיום המשמעת הקואליציונית, בין השאר על רקע התמיכה בחוק נגד ההלכה בשבוע שעבר. "יש מקום לדיון, אבל מרגע שהתקבלה החלטת קואליציה – צריך לכבד אותה", אמר נתניהו, תוך שהסמיך את ידיו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לפעול בנושא. "אי אפשר ששרים וח"כים יעשו דין לעצמם. אני אומר את זה לשותפים שלנו, אבל אני אומר את זה גם לנו – בתוך הבית".

נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר" • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו