Yonatan Sindel/Flash90

דרמה בליכוד: ח"כים חתמו בעד הדחת זוהר – נתניהו ביקש לעצור את היוזמה

חבר הכנסת קרעי שוחח עם כמה חברים במפלגה בניסיון לשכנעם לחתום על דרישה לפטר את ח"כ זוהר מתפקיד יו"ר הקואליציה. לחץ כבד על ח"כים להביע תמיכה בזוהר ולסגת מהיוזמה בטענה שהיא פוגעת בראש הממשלה. זוהר: "פייק ניוז"

במהלך שהוביל ח"כ שלמה קרעי, קבוצת חברי כנסת מהליכוד החלה היום (שלישי) בגיוס חתימות בדרישה לקיים בחירות להחלפת יו"ר הסיעה והקואליציה מיקי זוהר. זאת על רקע העימותים האחרונים בתוך הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קרעי, דרש ממנו להפסיק את איסוף החתימות, ואמר כי המהלך לא ראוי.

המתנגדים הראשיים של זוהר בסיעה מכחישים שחתמו על מכתב להדחת יו"ר הקואליציה, אך מאשרים כי שוחחו עמם בנושא. בימים האחרונים הסתכסך מיקי זוהר עם שורה ארוכה של ח"כים, בהם שר האוצר ישראל כ"ץ, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ח"כ דוד ביטן, ח"כ קרעי וח"כ יפעת שאשא-ביטון שהודחה מוקדם יותר היום מראשות ועדת הקורונה.

במכתב שעליו חתם שליש מסיעת הליכוד נכתב: "אנו החתומים מטה, חברי הליכוד מסיעת הליכוד, דורשים לקיים בחירות לבחירת יושב ראש סיעת הליכוד בכנסת". למסמך צורפה טבלת החותמים. אותם 12 חברי ליכוד שכבר חתמו על המסמך, מנסים לגייס עוד חמישה ח"כים שהביעו נכונות בעל פה להצטרף למהלך, שבין יוזמיו נמנה ח"כ שלמה קרעי.

זעם בליכוד: זוהר מעניש חכי"ם ושרים – שאשא ביטון תודח מועדת הקורונה

ב'ווינט' דווח כי בסביבת נתניהו מפעילים לחץ כבד על שרים ועל חברי כנסת בליכוד, בדרישה שיצהירו פומבית שהם מתנערים מהיוזמה להדחת זוהר. הראשונה לעשות זאת הייתה שרת התחבורה מירי רגב, שצייצה בטוויטר: "חברי תנועת הליכוד – זה לא הזמן לפיצולים ולא העת למחלוקות. כוחנו באחדותנו ובהתלכדותנו". ח"כ ניר ברקת אמר כי "ערב תשעה באב זה הזמן לאחדות וליכוד השורות בבית פנימה ובעם ישראל כולו".

זוהר הגיב ליוזמה ואמר כי "‏לא קיימים 12 ח"כים שחתמו להעברתי מהתפקיד. ברור לכולם שתעשיית הפייק ניוז בתקשורת פועלת נגדי בדיוק כפי שהיא פועלת נגד רה״מ. אני שוב מודה לו על הגיבוי המלא מול יוזמי המהלך בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד ורה״מ ללא חשש וללא מורא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק גיבוי לזוהר בציוץ שפורסם הערב. "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה", כתב נתניהו. "אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו״ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

נתניהו: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול"; שאשא ביטון: "מונע הקשבה"

גורם בליכוד התייחס לדבריו של נתניהו ושיגר איום מרומז לראש הממשלה, במקרה שימשיך לגבות את זוהר. "אם הוא יגבה את זוהר, הסחף יכול לעבוד גם נגדו", אמר. מנגד, גורמים בליכוד אמרו ל'חדשות JDN' כי "כל תקופה יש את החתרנים הקבועים שמשתפים פעולה עם השמאל והתקשורת ומנסים לבצע מרד בראש הממשלה. גם הפעם זה לא יצליח להם".

קרעי הגיב מוקדם יותר ל"סנקציה שמיקי זוהר מנסה להטיל עליו, על אף שקוזז באישור הסיעה", ואמר כי "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית "נטו מיקי זוהר". שלושת הכ"פים: הכח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צ- צניעות לא תזיק לו".

"הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל", אמר קרעי. השר לענייני מודיעין אלי כהן תקף באופן חריג את זוהר וכתב בטוויטר: "מיקי יקירי. כשאיש קטן מטיל צל ענק זה אומר שהשמש שוקעת. מקווה שתפעל למלא את שליחותך ולאחד את הסיעה".

בהמשך אמר קרעי כי "אף אחד לא יכול להטיל ספק בנאמנותי לרה"מ ולליכוד. תמיד אהיה לצידו של רה"מ ואגבה את החלטותיו. חשוב שתדעו, מי שעצר וסיכל חלק מהיוזמות שלי שאתם כל כך רוצים הוא ירום הודו מר מיקי -כבוד כסף כח- זוהר. צריך גם לדעת, מי שמתנהג כמו בריון ומתדרך נגד חברי סיעתו, שלא יצפה לשתיקה וליטופים. כבר חודשיים שהוא הולך לכולנו על הראש. לגופו של עניין, משמעת סיעתית קריטית ובכך עמדתי. קוזזתי באישור הסיעה. השקרים של מיקי לא יעזרו לו. לא לעולם חוסן".

עימות בסיעה: "בזמן שניהלת את קמפיין הזנחת את ניהול הקואליציה"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קרעי הזה תותח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו