צילום: ישכר זלמנוביץ

נתניהו: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול"; שאשא ביטון: "מונע הקשבה"

יו"ר ועדת הקורונה תקפה את נתניהו בעקבות ההחלטה להדיחה מראשות הוועדה: "מטרת החלטת ראש הממשלה - למנוע השמעת קולות אחרים". נתניהו על ההחלטה: "אנחנו במצב של מלחמה, צריך משמעת בתוך הסיעות, נעשו צעדים ואני חושב שהם הכרחיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב במהלך מסיבת העיתונאים להחלטת להדיח את ח"כ יפעת שאשא ביטון מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ואמר כי בכדי להילחם בנגיף "אנחנו צריכים משמעת, קודם כל משמעת של האזרחים, אבל גם משמעת בכנסת, בממשלה. אנחנו במצב של מלחמה, והדבר שאנחנו שמים לב אליו זה קודם כל משמעת בתוך הסיעות, בתוך הסיעה שלנו, לא מדבר על וועדות דווקא, אלא על המשמעת הסיעתית, כך דובר ועל כך נעשו צעדים ואני חושב שהם הכרחיים, אי אפשר להתפצל".

בהמשך כתב נתניהו בטוויטר כי "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו״ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

שאשא ביטון תקפה את ההחלטה להדיחה ואמרה כי "פעלתי על פי צו מצפוני. ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס לסנקציות נגד חברי הליכוד ואמר כי "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם רה״מ הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

זוהר הודיע מוקדם נותק לשאשא ביטון כי היא מפוטרת מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה, וזאת שהפרה לדבריו את המשמעות הקואליציוניות. במקביל, ח"כ זוהר שיגר מכתב לשורה של חברי כנסת נוספים ממפלגתו ושבו בישר להם כי החליט להטיל עליהם סנקציות משום שהפרו את המשמעת הקואליציונית. הדחתה של שאשא-ביטון תעלה היום בוועדת הכנסת, וכדי שהיא תאושר אנשי כחול לבן צריכים לאשרה – דבר שעד כה סירבו לו.

במסגרת הצעדים עליה הכריז ח"כ זוהר, נקבע כי חברי כנסת לא יוכלו להגיש חקיקה מטעמם עד לסוף המושב, ושרים יצטרכו לתגבר תורנויות במליאת הכנסת. במסגרת הסנקציות, מחברי הכנסת שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, אבי דיכטר ועוזי דיין תימנע חקיקה עד סוף החודש, כשבנוסף אליהם ממיכל שיר תימנע האפשרות גם לחקיקה וגם להצעות לסדר במליאה. כמו כן, נקבע כי השר אמיר אוחנה יחויב לשתי תורנויות במליאה, אלי כהן – לשלוש, והשרים ישראל כץ, יואב גלנט ואופיר אקוניס – לתורנות מליאה אחת כל אחד.

הניסיונות להדיח את שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה החלו כבר לפני שבועיים, לאחר שאישרה את פיתחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות – בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהר הודיע על הכוונה להדיח אותה במכתב שנשלח ליו"ר ועדת הכנסת, אך לבסוף החליטו בליכוד להסתפק בצעדים משמעתיים נגדה. לדברי זוהר, ההחלטה להשהות את הדחתה של שאשא-ביטון התקיימה לאחר שיחה שהתקיימה בינו לבין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד שלשום, הביע זוהר מורת רוח מהתנהלות חברי הכנסת של המפלגה. "לא תפקדנו כראוי ומהרבה הצבעות אנשים נעדרו", אמר. גם נתניהו ביקר את השרים והבהיר: "אנחנו זקוקים למשמעת קואליציונית. מן הרגע שהתקבלה החלטה – הקואליציה צריכה לכבד אותה. אי אפשר ששרים וח"כים יעשו דין לעצמם. אני אומר את זה לשותפים שלנו, אבל גם בבית".

זעם בליכוד: זוהר מעניש חכי"ם ושרים – שאשא ביטון תודח מועדת הקורונה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture