שר האוצר: "אביא ביום ראשון לשולחן הממשלה הצעה לתקציב חד-שנתי"

השר ישראל כץ דחה הבוקר את הטענה כי נתניהו מקבל החלטות מבלי להתייעץ איתו ואמר: "אני הממונה הבלעדי על העברת חוק המענקים, אין דברים שמתבצעים מעל ראשי". על המריבות בליכוד אמר: "אני ממוקד אך ורק במשימה הכלכלית. אין לי טיפת קשב לנושאים האחרים"

שר האוצר ישראל כ"ץ הצהיר הבוקר (רביעי) בראיון בגלי צה"ל כי הוא מתכוון להניח תקציב חד שנתי ביום ראשון הקרוב, בניגוד לעמדת כחול לבן. "מדינת ישראל צריכה תקציב, אני מתכוון להציע לראש הממשלה להניח כבר ביום ראשון תקציב חד שנתי. יש תקציב מוכן. יש רגל אחת של סיוע למאבק בקורונה ויש רגל שנייה של תקציב וחוק הסדרים".

השר כץ דחה כי ראש הממשלה מקבל החלטות מבלי להתייעץ איתו ואמר: "אני הממונה הבלעדי על העברת חוק המענקים, אין דברים שמתבצעים מעל ראשי". כץ סירב להתייחס למריבות בתוך הליכוד ואמר: "אני ממוקד אך ורק במשימה הכלכלית. אין לי טיפת קשב לכל הנושאים האחרים"

כזכור, בכירי במשרד האוצר, שצידדו בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה יש להעביר תקציב חד שנתי לשנת 2020 שנמצאת לקראת סופה, שינו כולם את עמדתם וכעת הם סבורים שבמסגרת הלו"ז שנוצר אין טעם להעביר תקציב חד שנתי, וכי מבחינה מקצועית יש להעביר תקציב עד סוף 2021 – כך טוען פרשן 'חדשות 13' מתן חודורוב.

ב'כאן חדשות' דווח כי ביקורת קשה במשרד האוצר כלפי הדרג הפוליטי סביב סוגיית התקציב. בכיר במשרד שהזהיר כי אם לא יאושר תקציב לפני דצמבר תהיה קריסה של עמותות, משרדי ממשלה לא יתפקדו, יהיו חסרים 15 מיליארד שקלים. "יהיה פה אסון. אם הדרג הפוליטי לא מוכן לקבל החלטה אז שהם יישאו בתוצאות", אמר הגורם. לפי אותו גורם, חלפו 71 ימים מאז הקמת הממשלה ועדיין אין אפילו מועד לאישור התקציב – מה שאומר שאין כל סיכוי להעבירו במועד הקבוע בחוק עד סוף חודש אוגוסט.

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס לדיווחים ואמר כי "לידיעה שבכירי האוצר שינו את עמדתם מתמיכה בתקציב מיידי לשנת 2020, לדחייה ומעבר לתקציב 2021 אין שום יסוד. משרד האוצר ערוך להגיש את תקציב 2020 ואת חוק ההסדרים באופן מיידי לממשלה".

\

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו