David Cohen/Flash90

פייסבוק הסירה חשבון מזויף שהסית נגד רה"מ נתניהו – הוגשה תלונה במשטרה

ראש הממשלה פרסם תגובה מחשבון פייסבוק בה נכתב כי "את ביבי צריך להוריד בכוח, עם כדור בראש". הרשת החברתית הודיעה כי מדובר במשתמש פיקטיבי וכי החשבון הוסר. מקורבי נתניהו: "יש עשרות פרסומי איומים נגד רה"מ מדי יום"

פייסבוק הודיעה היום (חמישי) כי החשבון "דנה רון", אשר ממנו נכתבו איומים על חיי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהתברר כי הוא מזויף. בהודעת החברה נכתב: "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו"ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

אתמול פרסם נתניהו ציוץ עם צילום מסך מפייסבוק ובו קריאה לרצוח אותו. בדיקה שנערכה העלתה ספקות בנוגע לאמיתות החשבון ומאוחר יותר גם בפייסבוק הודו היום כי החשבון מזויף. לציוץ שפרסם אתמול צירף נתניהו צילום מסך מדיון בפייסבוק, ובו תגובה מאת משתמשת בשם Dana Ron, שלפיה הדרך היחידה להזיז את נתניהו מכיסאו היא "עם כדור בראש".

מקורבי ראש הממשלה נתניהו אמרו בתגובה להודעת פייסבוק כי "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".

משתמש טוויטר בשם יוסי דורפמן העלה ספקות באשר לזהות המגיבה – הנקראת דנה רון. לפי דורפמן, הפרופיל של דנה רון נפתח בשם דנה לוי, הוא פעיל מחודש מארס ולא ניתן לראות את החברים שלו. נוסף לכך, הפרופיל פרסם שורה של פוסטים הנוגעים להפגנות נגד ראש הממשלה בפרק זמן קצר מאוד – בכל דקה במשך כעשר דקות. זאת לצד פרסומים על תוכניות ריאליטי מיפן.

עו"ד יוסי כהן הגיש תלונה במשטרה בשם נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו