Miriam Alster/Flash90

בלבנון תוקפים את המחווה של תל אביב: "נדליק אתכם בטילים שלנו"

דובר צה"ל בערבית שיתף את התמונות עם הדגל, והתגובות לא איחרו להגיע: "בסוף נגלה שהציונים אחראים לפיצוץ, כמו במגדלי התאומים". עורך עיתון המזוהה עם חיזבאללה: "תגובה מגואלת בדם נגד ישראל היא בלתי נמנעת". דיווח: רופאים ערבים ישראלים הציעו לצאת ללבנון

החלטת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי להאיר אמש (רביעי) את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון בעקבות הפיצוץ האדיר שהרעיד את ביירות התקבלה בישראל בדעות חלוקות – אך מתברר כי גם בלבנון ובעולם הערבי היא עוררה סערה לא קטנה. שעות לאחר ההחלטה על המחווה החל ברשתות החברתיות גל של עשרות אלפי תגובות נגד המחווה הישראלית בצירוף ההאשטאג "אנחנו לא רוצים את זה". גולשים לבנונים רבים זעמו על ההחלטה, בעוד אחרים מחו על "הצביעות הישראלית" לדבריהם.

בין יתר הגולשים, הגיב להצגת הדגל משתמש בשם עלי זאוויל: "כשאנו נרצה שתל אביב תהיה מוארת, נדליק אותה בדרך שלנו". מנגד, היו גם תגובות חיוביות לצעד של עיריית תל אביב. גבר לבנוני בן 36 משיקגו כתב: "תודה לעם הישראלי על האהבה. אני מקווה שקרוב היום שבו ישרור שלום בינינו". גולש אחר כתב: "עניין של זמן עד שדגל חיזבאללה יואר על בניין מדינת תל אביב".

"אין מדינה בשם ישראל. תחי פלסטין ולבנון", כתב אחד המגיבים מאלג'יריה. גולש נוסף הגיב לציוץ שבירך על המהלך וכתב: "אין שלום עם ישראל. כמו שהיא גזלה את אדמות פלסטין, כך יום אחד היא תגזול את אדמות לבנון. עם חיזבאללה, נביא את קיצה של ישראל". תגובה נוספת הביעה תקווה לטילים על העיר: "בעזרת אללה, נפיל טילים על תל אביב, שאללה יקלל אותך", כתב גולש לדובר צה"ל בערבית.

מי שוודאי לא התרשמו מהמחווה הם שופרותיו של חיזבאללה. עלי שועייב, כתב רשת "אל-מנאר" של הארגון בדרום לבנון, פרסם בתגובה לתמונת הבניין התל-אביבי תמונה של ביירות החרבה מימי המלחמה עם ישראל ב-2006: "שיא החוצפה והצביעות", כתב. "האויב הציוני הופך את ערינו וכפרינו לעיי חורבות ומבצע מעשי טבח נגד נשים וילדים – ועכשיו רוכב על גל הסולידריות ההומנית!".

איברהים אלאמין, העורך הראשי של העיתון הלבנוני אל-ח'באר, המקורב לחיזבאללה, כתב הבוקר כי "ישראל צריכה להיות מודאגת, חיזבאללה ינקום את דמו של הפעיל שלה שנהרג בסוריה למרות הפיצוץ", כתב. "ההתנגדות (חיזבאללה) לא מפחדת ממלחמה". עוד כתב כי "האויב (ישראל), בצבא שלו ובהתנהגות הדיפלומטית שלו, טועה בקריאת ההתנגדות".

העורך הבכיר הוסיף כי "יכול להיות שבקרב המנהיגים הישראלים, הפוליטיקאים או אנשי הצבא, יש כאלו שטועים ואפילו עלולים לנסות לנצל את המשבר הפנימי בלבנון ולצאת להרפתקה מסוכנת, כאלו שמהמרים שהפיצוץ בנמל יגרום לחיזבאללה לבטל את התוכניות שלו להגיב לחיסול הפעיל בסוריה. אותם גורמים יגלו שהתגובה שתגיע מהחיזבאללה היא בלתי נמנעת. זו תהיה תגובה מגואלת בדם מול כוחות הכיבוש, ומטרתה – הענשה והרתעה".

בתוך כך, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל העבירה בימים האחרונים הצעה לממשלת לבנון לשלוח רופאים ערבים ישראלים לביירות כדי לסייע בטיפול בנפגעים מהאסון שלשום. הבקשה הועברה דרך השגריר הפלסטיני בביירות, אשרף דבור, ועד כה בלבנון לא השיבו להצעה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראש עיריה בלי מחשבה נכונה – חנפנות לאויב היא מטרה של תבוסתנים ולא של מדינה שרוצה להרתיע את האויב.
מספיק שהצאנו עזרה הומניתרית.
נראה אותו שיעשה מחווה לדתיים ולחרדים ואח"כ לאוייבים

"כל המחניף לרשע סופו נופל בידו"

חחחח ככה זה מי שמרחם על האכזריים סופו שהרחמנות תתאכזב עליו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו