צילום: פלאש 90

במערכת הבריאות מזהירים: בחירות – סכנת התפרצות; ועדת הבחירות החלה להיערך

בוועדה עלה הרעיון לקיים את הבחירות על פני כמה ימים, למשל: לחלק את המצביעים על פני יומיים או שלושה – אבל יידרש לשם כך שינוי חקיקה משמעותי טרם פיזור הכנסת. לכן, ישנה היערכות לפתרונות אחרים, כמו חיפוש מקומות נוספים שאפשר להשמיש לקלפיות

בכירים במערכת הבריאות הזהירו ממערכת בחירות נוספת בשל החשש מהתפרצות מוגברת של נגיף הקורונה – כך דווח ב'חדשות 13'. לדברי הבכירים, התפשטות המחלה עלולה להתרחב במפגשי פעילי המפלגות בזמן הקמפיין, בזמן שהמצביעים ממתינים בקלפיות, ולטענתם, לא ניתן להגן על עובדי הקלפיות מהדבקה.

ב'כאן חדשות' דווח כי בוועדת הבחירות דנו בבעיות שיווצרו כתוצאה מקיום בחירות בזמן קורונה, אם הכנסת תתפזר בקרוב. בין היתר, נדונו הצבעות של מבודדים או חולים רבים מאוד, והצורך להקפיד על הנחיות הריחוק החברתי בקלפיות. ייתכנו גם אחוזי הצבעה נמוכים יותר, למשל של מבוגרים שלא ירצו להסתכן ולהגיע לקלפיות עמוסות.

בוועדה עלה הרעיון לקיים את הבחירות על פני כמה ימים, למשל: לחלק את המצביעים על פני יומיים או שלושה – אבל יידרש לשם כך שינוי חקיקה משמעותי טרם פיזור הכנסת. לכן, ישנה היערכות לפתרונות אחרים, כמו חיפוש מקומות נוספים שאפשר להשמיש לקלפיות. לפי ההערכות, עלול להיות מחסור בעובדי קלפיות מפני שרבים לא ירצו לשמש בתפקיד ולבוא במגע עם אנשים רבים כל כך.

בתוך כך, נשיאות המעסיקים והעסקים בראשות ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, פנתה הערב לראש הממשלה והתריעה כי הגיעו אליה פניות רבות של מעסיקים שאין בכוונתם להשבית את הפעילות או לשלם שכר מוגדל במקרה של יום שבתון נוסף בבחירות, חמישי במספר בתוך שנתיים (4 בחירות ארציות ויום בחירות לרשויות המקומיות).

בפנייה נכתב כי "המעסיקים הגיעו לקצה גבול יכולתם וסבלנותם לממן את כשלי המערכת הפוליטית בישראל. עליכם מוטלת כעת החובה להתעשת ולמנוע את מערכת הבחירות המיותרת ולבטל כליל את יום השבתון באמצעות תיקון החקיקה".

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון קרא הערב להגיע להסכמה מהירה בנושא תקציב המדינה מאחר בחירות נוספות בישראל הן "בשורה רעה לכלכלה". לדבריו, "על הממשלה להתקדם מהר ככל הניתן בקביעת מתווה ברור לתקציב המדינה ולהחלטות הכלכליות האחרות הנדרשות בעת הזאת. הפחתת אי הוודאות הפוליטית תתרום לאמון השווקים במשק הישראלי ותשפר את יכולת ההתמודדות עם המשבר. בעת הזו בחירות נוספות הן בשורה שלילית לכלכלה הישראלית".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "כמו כל אזרח במדינת ישראל אני מוטרד שנכנס לתקופת בחירות עם כל המשימות שיש למדינת ישראל ועם הבעיות הכלכליות שלה. מקווה שנמשיך לעשות את הדברים עם ממשלה יציבה שתנהיג אותנו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו