פלאש 90 - ויקיפדיה

בוגי יעלון: "גיורא איילנד בדרך להצטרף לפוליטיקה"; האלוף: "להד"ם"

לקראת בחירות: ראש המל"ל לשעבר מכחיש שקיבל הצעה מיעלון להצטרף למפלגת תל"ם. הח"כ למקורביו: "יש הבנות". יעלון ניסה לגייס גם את העיתונאית אורלי בר לב ואת תא"ל אמיר השכל. מקורביו של יעלון: "בוגי לא שולל בעתיד חבירה חוזרת לכחול לבן, אך לא בזמן הקרוב"

האם איש צבא בכיר נוסף יעשה את דרכו אל הפוליטיקה, הכנסת והאופוזיציה? תלוי את מי שואלים. בין יו"ר תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון ובין האלוף (מיל') גיורא איילנד, שעמד בעברו בראש המועצה לביטחון לאומי, התקיימו לאחרונה מגעים בניסיון לצרפו למפלגתו של יעלון לקראת הבחירות הבאות – כך דווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

בעוד שיעלון טען בפני אנשיו כי המגעים מתקדמים, איילנד בשיחה אמש עם "ישראל היום" מכחיש את הדברים כפוליטיקאי מיומן. בשיחה פנימית וחשאית שערך יעלון בתחילת השבוע שעבר עם אנשיו, ושאת פרטיה אנו חושפים כאן, עדכן הח"כ את צמרת מפלגת תל"ם כי "יש הבנות מול גיורא איילנד להצטרפותו למקום השני ברשימת תל"ם". זאת, במסגרת ההיערכות לבחירות שלדעתו מתקרבות.

לפי גורם המעורה בפרטים, הבהיר יעלון לאנשיו, כי "חד־משמעית הולכים לבחירות". לכן הוא נערך לחיזוק רשימתו, שעדיין פועלת כעת במסגרת מה שנותר מהאיחוד בין יש עתיד לתל"ם. איילנד, נזכיר, שימש בעברו בין היתר ראש אגף מבצעים וראש אגף תכנון, ועמד בראש המועצה לביטחון לאומי

אמש מסר איילנד בתגובה: "אני לא במגעים עם בוגי. אני מכיר אותו 40 שנה. נפגשתי איתו ושוחחנו על הרבה דברים, על המציאות הפוליטית, ובין היתר על אופציה שאכנס לפוליטיקה. לא ספציפית לתל"ם או למפלגה אחרת. אנחנו מאוד רחוקים מהבנות, לא עלתה אפילו הצעה מצידו. אני נפגש עם הרבה פוליטיקאים ואנשי ציבור".
מנגד, נמסר מטעמו של ח"כ יעלון בתגובה לדברים: "יו"ר תל"ם מקיים פגישות עם גורמים מתוך ומחוץ למערכת הפוליטית באופן רצוף והצהיר על כך פומבית. יעלון אכן עושה ויוסיף לעשות כל מאמץ לצרף אנשי עשייה בעלי ניסיון, יושרה וערכים שמוכנים לקחת אחריות כדי להחזיר את המדינה לתלם״.

באותה שיחה, שיתף יעלון את אנשיו בכך שניסה לגייס "פנים מובילות", בלשונו, ממחאת הדגלים השחורים. יעלון פנה לאקטיביסטית החברתית ופעילת ארגון הדגלים השחורים אורלי בר לב. כמו כן, פנה לתא"ל (מיל') אמיר השכל, שעלה לכותרות לאחרונה לאחר שנעצר ליממה כשהפגין מול בית ראש הממשלה. השניים סירבו להיעתר להזמנתו.

בהסתמך על אותם מקורות שנכחו באותה פגישה, התייחס יעלון גם לכניסתו המסתמנת של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לפוליטיקה והבהיר כי הוא לא יצטרף לתל"ם, אך ייתכן שכן למפלגת "יש עתיד".

יעלון אף שלל חיבורים נוספים פרט לזה הקיים עם לפיד. לדבריו, השניים ירוצו כיחידה אחת, אם כי לטענת מקורביו "בוגי לא שולל בעתיד חבירה חוזרת לכחול לבן, אך לא בזמן הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשביל להיות במפלגה עם בוגי צריך להיות אדם ממורמר וקנטרן. חבל לחפש אנשי עשיה זה פשוט לא מתאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו