אזעקות באשקלון וזיקים; צה"ל: זוהה שיגור אחד מעזה לישראל – נפילה בשטח פתוח

סמוך לשעה 20:55 נשמעה התרעת צבע אדום באשקלון ובזיקים. זוהה שיגור אחד מהרצועה ואותרה נפילה בשטח פתוח. שני בני אדם נחבלו בריצה למרחב המוגן ונזקקו לטיפול. לפי גורמים פלסטיניים, ישראל דחתה את דרישות שהציב חמאס. נתניהו: "נערכים לאפשרות של סבב, מקווה שלא נגיע לזה"

אזעקות נשמעו הערב (שלישי) באשקלון ובקיבוץ זיקים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור של רקטה אחת מרצועת עזה. ככל הנראה, היא נפלה בשטח פתוח, ואיש לא נפגע. שני בני אדם נחבלו בריצה למרחב המוגן ונזקקו לטיפול.

לפני זמן קצר דווח ברשת "אל-ערביה" מפי גורמים פלסטינים כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב חמאס תמורת הפסקת הפרחות בלוני התבערה לעבר דרום הארץ. המשלחת המצרית שהגיעה כדי לתווך בין הצדדים עזבה את הרצועה לאחר ששיחותיה עם צמרת חמאס הסתיימו ללא תוצאות, אך היא צפויה להמשיך במגעים כדי לנסות למנוע הסלמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר הערב בטלפון עם ראשי רשויות בעוטף עזה ואמר להם כי "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה. אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס".

"אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה שאין לו אגב שום הצדקה. החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל.

"אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת. אני מאוד מעריך את העמידה שלכם ואת העובדה שאתם מבינים שאנחנו לא מקלים ראש בזה. אני לא מקל ראש בזה, אני לא מכיר מישהו בצמרת שלנו שמקל ראש בזה, ואנחנו נפעל בכל הכוח נגד זה", דברי נתניהו.

בשיחה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי של רה"מ תא"ל אבי בלוט, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו