Yaakov Naumi/Flash90.

האנטישמיות באוקראינה מתפרצת לקראת ר"ה: חסיד ברסלב הותקף היום באומן

חסיד ברסלב הותקף היום בחנות באומן ונפצע באורח קל. המקומיים הבחינו ביהודי והכו אותו. במקום היו חסידים נוספים שיצאו מהאירוע ללא פגע. החסידים השוהים בעיר: "אנחנו כמעט ולא יוצרים קשר עם המקומיים, אנחנו מתפללים ונהנים, מאוד שמחים שהצלחנו להגיע ועושים הכל כדי לשמור על ההנחיות"

חסיד ברסלב הותקף היום (שלישי) בשהותו בחנות באומן ונפצע באורח קל, על פי דיווחים בכלי תקשורת אוקראיניים, מקומיים הבחינו ביהודי והכו אותו, ככל הנראה בזמן התקיפה היו עמו חסידים נוספים שיצאו מהאירוע בחסדי שמים ללא פגע.

המקרה מתווסף לאירוע תקיפה נוסף שאירע בסוף השבוע, כאשר קבוצה של תושבים מקומיים התעמתו עם חסידים שהגיעו למקום, ודרשו מהם לעזוב. נכון להיום (שלישי) ישנם כמה אלפי חסידי ברסלב שהצליחו להיכנס לאומן לפני סגירת השערים באוקראינה.

בשיחה ל'ישראל היום' אומרים חסידי ברסלב שהצליחו להיכנס לאוקראינה כי קיימת אווירה טובה בעיר: "אנחנו כמעט ולא יוצרים קשר עם המקומיים, אנחנו מתפללים ונהנים, מאוד שמחים שהצלחנו להגיע ועושים הכל כדי לשמור על ההנחיות", מספרים החסידים.

כזכור, אמש פרסמנו כי המתיחות באומן מגיעה לשיאים חדשים כאשר בית העלמין העתיק במקום הוצת. לטענת גורמים בחסידות מדובר בהצתה מכוונת של מקומיים זאת בעקבות האנטישמיות הגוברת סביב סוגיית הטיסות לאומן לקראת ימי ראש השנה, בנוסף אמרו החסידים כי הם נתקלים בסירובם של בעלי חנויות במקום לשרת לקוחות יהודיים בעלי חזות חרדית, ונהגי מוניות מסרבים לקחתם למחוז חפצם.

אחד מעסקני ברסלב סיפר ל'חדשות JDN' כי ביממה האחרונה נרשמו מספר תקריות אנטישמיות באוקריינה ובאומן בפרט בעיירה בקרפטים גווים הציתו את רכבו האישי של שליח חב"ד והרב המקומי. באומן נרשמו מספר תקריות אלימות ביניהם הצתה של בית העלמין היהודי הישן. עוד תקרית שמצטרפת לרשימה בשוק המקומי סירבו למכור לחסידי עקב היותו חסיד יהודי. עוד תקרית שנרשמה בעיר באחד השכונות גוי מקומי שלף נשק חם על קבוצת יהודים" עוד מוסיף העסקן "כל זה מתווסף לאחר מכתבו של פרופסור רמזו לנשיא אוקריינה שבה כינה את החסידים כמפיצי נגיף".

ראש צוות השרים לנושא אומן השר זאב אלקין האשים את פרוייקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, ומתח ביקורת על מכתבו של הפרוייקטור לנשיא אוקראינה, והתייחס לאנטישמיות הגואה במדינה, לדבריו, "הישראליים עצמם אמרו שהאנשים שמגיעים לאומן מפיצי מחלות וצריך להיזהר מהם'. היו כמה התנגשויות פיזיות באומן בימים האחרונים והתקפות על הישראליים שנמצאים שם וגם בזה צריך לטפל מול שלטונות אוקראינה. כדי להגן על אזרחים ישראליים שנמצאים שם. אין לי ספק שפרופ' גמזו לא התכוון לתוצאה אבל זה מה שקורה כשעושים פעולה שלא מתואמת, בלי לשאול אף אחד, בלי לבדוק איך זה יכול להשפיע במדינה כמו אוקראינה". ואמר,"האנטישמיות באומן קיבלה חיזוק בעקבות המכתב הלא מוצלח ששלח גמזו"

ההסתה נגד החסידים מגיעה גם מהרשות המקומית באומן שם הצהירו כי בידם סקר ולפיו כ-94 אחוזים מהתושבים אינם מעוניינים בהגעת החסידים לעיר השנה. ובימים האחרונים התפרסמו דיווחים דיווחים לפיהם-חסידים מופלים על ידי חברות תעופה וחלקם אף ספגו מכות בשדות תעופה שונים באוקראינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו