צילום: משרד החוץ של איחוד האמירויות

בכיר באיחוד האמירויות: "השלום עם ישראל לא יתמוטט אם יהיה סיפוח"

ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של האמירויות אומר בתדרוך לעיתונאים ישראלים: "ארצי קיבלה ביטחונות מארה"ב לפיהן לא תחול התקדמות בתכנית הסיפוח". הוא ציין כי אם הריבונות תתרחש בעתיד, היא לא יפגע ביחסים, יחד עם זאת הדגיש כי הדבר היווה תנאי לכינון היחסים. הסכם ראשון נחתם היום בתחומי הבנקאות והפיננסים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים מישראל באבו-דאבי כי ארצו קיבלה ביטחונות מהממשל האמריקני ומישראל לפיהן היא לא תתקדם עם הריבונות על חלקים בגדה המערבית. ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של האמירויות, ג'מאל מושארח אמר בתדרוך כי "קיבלנו ביטחונות בנושא מארצות הברית, שהיא בעלת ברית של שתי המדינות ואנחנו סומכים על הביטחונות האלה".

מושארח ציין כי אם תוחל ריבונות בעתיד, תהליך הנורמליזציה לא יתמוטט, אולם הדגיש כי זהו אחד התנאים לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. "קיבלנו ביטחונות גם במהלך הדיאלוג המשולש ולכן כינון יחסים יצא לדרך".

אל מושרח' הגיב על המתקפה של המנהיג העליון של איראן חמינאי, ואמר כי "הדרך לשלום ולשגשוג לא עוברת דרך הסתה ונאומי שנאה. זה לא מועיל להסתכלות צופה פני עתיד לגבי השלום". מוקדם יותר התייחס המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי להסכם הנורמליזציה, ואמר: "איחוד האמירויות בגדה בעולם האסלאמי ובפלסטינים בעצם כינון נורמליזציה עם ישראל. אני מקווה שברית האמירויות תתעורר בקרוב ותפצה על מה שעשתה".

דבריו של הבכיר מגיעים לאחר שיורש העצר של האמירויות ושליטה בפועל, מוחמד בן זאיד, אמר אמש כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בהצהרה מטעמו, שהוקראה על ידי שר החוץ, נמסר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית".

בתוך כך הסכם הבנות ראשון נחתם היום בין הצדדים בתחומי הבנקאות והפיננסים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך על חתימת ההסכם הראשון בין הצדדים, ואמר: "אני מברך על ההבנות הראשונות שנחתמו באבו דאבי. ההבנות הללו יסייעו לנו לקדם השקעות הדדיות ושיתופי פעולה נרחבים. נודיע בקרוב על הסכמות נוספות בתחומי התעופה, התיירות, המסחר ועוד".

ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, ונגיד הבנק של איחוד האמירויות, עבדול חמיד סעיד, הם שחתמו על מסמך ההסכם, ולפיו תוקם ועדה משותפת של ישראל ואיחוד האמירויות לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות. שני הצדדים ידונו בהמשך, בן היתר, בהורדת חסמים פיננסים לביצוע השקעות בין המדינות, קידום השקעות משותפות בשוקי ההון, קידום שיתוף פעולה בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים. כל זאת בהתאם לסטנדרטים בין-לאומיים כולל בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור.

במהלך היום, ביקר ג'רארד קושנר , יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בבסיס חיל האוויר באמירויות. הוא כתב בספר האורחים כי "היחסים בין המדינות ימשיכו לצמוח". גורמים אמריקנים ואמיראטים שנכחו בביקור הדגישו שמטרתו הייתה חיזוק הקשרים בין המדינות, בלי קשר לישראל. גורם אמריקני אמר לעיתונאים שהתלוו לסיור שעסקת F35 אפשרית לא הייתה על סדר היום, אך לא שלל את האפשרות שזה יעלה. היועץ לביטחון לאומי אובראיין אמר בביקור כי "המוניטין של צבא איחוד האמירויות הוא חוצה גבולות". והוסיף כי לנורמליזציה בין ישראל והאמירויות יהיה "חלק משמעותי בכל הקשור לנושא הביטחון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture