גמזו: "הופתעתי מאוד, הגידול במספר הנדבקים לא תאם את ההערכות"

הממונה למאבק בקורונה: "כשראיתי את המספרים של יום רביעי, הופתעתי מאוד. יש לנו הצתה במגזר החרדי, אפילו מסחררת. זה מאוד מטריד אותי, כי זהו מגזר שהצלחנו לשמור אותו טוב בשבועות האחרונים, עם עבודה מאוד קשה של כולם יחד. זה התחבר לי לפתיחת שנת הלימודים ב-א' אלול"

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מודה בראיון שמתפרסם הבוקר (שישי) ב'ידיעות אחרונות' שהופתע מנתוני התחלואה המעודכנים, שחצו שלשום את ה-3,000 נדבקים. "הדברים השתנו, וכשאני רואה את התחלואה במגזר הערבי ובמגזר החרדי אני צריך להיות בוגר ואחראי", אומר פרויקטור הקורונה, שמזוהה עם ההתנגדות לסגר כללי, "לא אהיה עיוור ושבוי בקונספציה של אנטי-סגר". בנוסף, מבהיר גמזו שבכל מקרה, בהתאם להתחייבות שלו, ב-1 בנובמבר הוא חוזר לנהל את בית החולים איכילוב: "באתי למילואים של שלושה חודשים".

על השאלה האם מרגיש שהחרדים עובדים נגדו אמר: "אני לא מרגיש שהם נגדי. כל הסיפור של אומן יצא מפרופורציות. באירוע הזה של הקורונה כולם נגד מי שמוביל את הצורך לעשות הגבלות. זה לא תפקיד שכולם יהיו בעדך. בסופו של דבר, כרגע כל ההגבלות הן מבוססות רמזור. אנשים מייצגים ציבור וכשאתה בא להטיל סגר על ציבור שאנשים מייצגים אותו, אז לא מוחאים לך כפיים".

גמזו הוסיף: "אני אנטי-סגר, אבל כשרמת התחלואה מגיעה למצב שבו אתה רואה דילוג מיישוב ליישוב, אתה חייב לגלות מנהיגות ולקבל החלטות קשות ‑ ולא לחפש את החיבוק הפופולרי. האם אני מרגיש ששמים לי מקלות בגלגלים? אני מרגיש קשיים. אסור לי להתבלבל מהקשיים ומהעקיצות פה ושם. לחברי הקבינט קשה לקבל את ההחלטות על עוצר כזה או אחר".

פרויקטור הקורונה התייחס לצעדים שעושים נגדו ואמר: "עושים לי את החיים קשים. אם לא הייתי נלחם על סגירת מערכת החינוך בערים האדומות, היא לא הייתה נסגרת. אני מאמין שזה היה נחוץ, לא הייתה ברירה. אז כן, מקשים עליי פה ושם. אמרו לי: 'למה לא התפטרת?'. לפעמים צריך להיאבק עבור דברים. שר הבריאות היה איתי ואפילו ראש הממשלה הבין את הבקשה שלי וכינס ישיבה בעשר בלילה, עם כל המורכבות של סגירת הלימודים ברגע האחרון".

על המתקפות מתוך הליכוד נגדו אמר הממונה למאבק בקורונה: "זו אגדה שראש הממשלה לא מגבה אותי. הוא יורד לפרטים, מתעניין, מרים טלפון ומבקש לקדם מהלכים. אני רואה נכון את הדברים ואני לא נאיבי. יש לי גיבוי פוליטי. יש אנשים שאומרים שאני טירון פוליטי, אבל זה לא נכון. הגיבוי הוא גם בחדרי חדרים וגם ליד שולחן הממשלה".

פרופ' גמזו דחה את הטענות שנכשל בתפקידו וטען כי "אלה אנשים שטחיים שלא מבינים כלום במורכבות של האירוע הזה. אם מישהו מהם היה עושה סגר על מדינת ישראל לפני חודש וחצי, זה היה גורם לנזק קולוסלי".

לסיום אמר גמזו: "כשראיתי את המספרים של יום רביעי, שאלתי ישר מאיפה זה הגיע. הופתעתי מאוד. הגידול הזה, של כמעט 50 אחוז מיום ליום, ממש לא תאם את ההערכות. הדבר הראשון שאמרתי זה 'וואו, מאיפה זה הגיע?'. לא ציפיתי לקצב כזה גבוה. היו בנתונים הללו כמה מקבצי תחלואה. יש לנו הצתה במגזר החרדי, אפילו מסחררת. זה מאוד מטריד אותי, כי זהו מגזר שהצלחנו לשמור אותו טוב בשבועות האחרונים, עם עבודה מאוד קשה של כולם יחד. זה התחבר לי לפתיחת שנת הלימודים ב-א' אלול".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו