"גדול השלום": ח"כ אליהו חסיד הגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו מהכנסת

הנציג הגוראי הגיש לפני זמן קצר את מכתב התפטרותו מהכנסת ובעוד 48 שעות ישוב אליהו ברוכי לכהן כחבר כנסת. "למען השלום וכדי לשמר ולהעצים את האחדות והאחווה בין מפלגות אגודת ישראל ודגל התורה. אשרת את כלל ישראל גם מחוץ לשורות הכנסת"

ח"כ אליהו חסיד, נציג חסידות גור באגודת ישראל, הגיש לפני זמן קצר ליו"ר הכנסת יריב לוין, את מכתב התפטרותו מהכנסת. בעוד 48 שעות, עם כניסת ההתפטרות לתוקף, ישוב אליהו ברוכי מדגל התורה לכהן כחבר כנסת.

חסיד פתח את מכתבו בציטוט: "אמר רבי שמעון בן חלפתא, לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר (תהלים כט) ׳ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום׳. וכן אמר רבי שמעון בן יוחאי גדול שלום שכל הברכות כלולות בו".

עוד הוסיף: "אתמול, ביקשתי את אישורם של גדולי ישראל לפרוש מן הכנסת, למען השלום וכדי לשמר ולהעצים את האחדות והאחווה בין מפלגות אגודת ישראל ודגל התורה, המרכיבות יחד את סיעת יהדות התורה. בהתפטרותי זו יוכל ח״כ הרב אליהו ברוכי (דגל התורה) לשוב ולכהן בכנסת ולהמשיך בפעליו הברוכים. אמשיך בס״ד לשרת את כלל ישראל גם מחוץ לשורות הכנסת. אני מאחל לחבריי בסיעה המשך עשייה פורייה ומועילה בשליחותם בכנסת למען כלל ישראל ושיהיה שם שמים מתקדש ומתאהב על-ידם".

במקביל, הממשלה אישרה את המינוי של ח"כ יצחק כהן מש"ס, המכהן כיום כסגן שר האוצר, לשר במשרד תחת שר האוצר ישראל כץ, ובמקביל למחזיק בתיק השיכון. המינוי יכנס לתוקף בעוד 48 שעות וביום רביעי יעלה לאישור מליאת הכנסת. בהמשך, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ימונה לסגן שר במעמד שר במשרד השיכון. גם המינוי של אורית פרקש-הכהן מכחול לבן לשרת התיירות במקומו אושר.

ל'חדשות JDN' נודע כי בכחול לבן ניסו לעכב את המינוי של יצחק כהן לשר, על רקע המתיחות בקואליציה ואי אישור תקנון הממשלה הפריטטי, אך בליכוד איימו לא לאשר את המינוי של אורית פרקש הכהן לשרת התיירות במקום אסף זמיר שהתפטר, וכחול לבן הסירו את ההתנגדות. "אנחנו נסכים לכל דבר שיאושר באופן פריטטי ובהסכמה", אמרו אתמול גומרים בכחול לבן ל'חדשות JDN'.

כהן יישאר עם סמכויות דומות במשרד האוצר (בדומה למיכאל ביטון המכהן כשר במשרד הביטחון תחת שר הביטחון גנץ), ויחזיק בתיק השיכון רק מבחינה פורמלית, כשליצמן יתנהל במשרד כשר, רק ללא ישיבה סביב שולחן הממשלה – קידום משמעותי לו יזכה כהן.

הצורך בפתרון ביצירתי מגיע מאחר וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול להחזיק בתפקיד השר מעל ליצמן בעקבות כתבי האישום נגדו, וכן מאחר ובכחול לבן סירבו לבקשת ליצמן להתמנות לסגן שר מטעם גוש כחול לבן (מטעם גוש הימין מכהנים כבר 8 סגני שרים). כעת, כהן יהפוך לשר על חשבון יהדות התורה, וליצמן יקבל תפקיד סגן שר על חשבון ש"ס.

כידוע, במשך שנים רבות נמענה יהדות התורה מלקיחת תפקיד שר בעקבות האחריות הקולקטיבית לכלל החלטות הממשלה ופעילות משרדיה, וכיהנו כסגני שרים במעמד שר, עם כלל סמכויות המשרד, אך רשמית ראש הממשלה החזיק בתיק. בעקבות הגשת כתב האישום נגד נתניהו, מה שאינו מאפשר את כהונתו כשר, החליטו במועצת גדולי התורה אגודת ישראל לאפשר לליצמן להתמנות לשר, אך כעת בוחנים את האפשרות לחוזר למתווה הישן וששר אחר יכהן בתפקיד במקום נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבר

רואים ששלום זה לא רק אמירה יפה אלא גם במעשים. אשרך.

הוא לא היה חייב לעשות את זה כיוון שליצמן היה יכול להכניס אותו בתור סגן שר השיכון לאחר התפטרות כמובן .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו