צילום: פלאש 90

אדלשטיין: "אם כל אחד ייקח את החוק לידיים – נדרדר את המדינה לאסון" • צפו

שר הבריאות הבהיר שלמרות הירידה בתחלואה גם במהלך הסגר ההדבקה נמשכת: "לא כולם שומרים על הכללים". על פתיחת מערכת החינוך אמר: "לא יעזרו הלחצים, אנחנו עדיין במצב מאוד שברירי - הפתיחה תהיה הדרגתית". לדבריו, "אני מבין את הלחץ - אך התחלואה יכולה לעלות שוב"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ביקר היום (רביעי) בקורס מתשאלים של החקירות האפדימיולוגיות בהנחיית אנשי משרד הבריאות ופיקוד העורף. בנוסף השר קיים ישיבה עם ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ראש מועצת מרחבים וראש פורום המועצות האזוריות שי חג'ג', נציגי פיקוד העורף ובכירי משרד הבריאות. מועצת בנימין הציגה לשר ולצמרת המשרד את מערך הקורונה ברשות ואת שיטת ההפעלה שבנתה. סוכם על שיתוף פעולה בין כלל הגורמים למאבק בנגיף הקורונה ביישובי המועצה.

אדלשטיין אמר בתדרוך לתקשורת כי "כאן מתבצעת הכשרה של נציגי השלטון מיהודה ושומרון על ידי צוותי משרד הבריאות. במקביל קיימנו דיון על שתפ בין משרד הבריאות, פיקוד העורף והשלטון המקומי, עם דגש על המועצות האזוריות. אין לי ספק שנוכל להעזר בידע, בעבודה היומיומית עם השטח עם כל רשות ורשות על מנת לאתר יותר טוב את החולים, לקטוע שרשאות ההדבקה בזמן קצר, לדאוג שהבידוד יהיה אמיתי, ועל ידי כך למנוע את התפשטות המחלה".

"אני רוצה לדבר גם בזכות האכסניה. מועצה אזורית מטה בנימין מאוד הדאיגה אותנו. צוות המועצה פעל במרץ ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, והנתונים היום שונים לגמרי. הייתי אומר – תהיו כולכם בנימינים, אבל יש עוד מספר רשויות שבמקום להתבכיין מתנפלים על הנגיף, פועלים נכון ורואים תוצאות".

"אנחנו בעיצומו של הסגר וכולי תקווה שלקראת התחלת פתיחתו. נתוני התחלואה מצד אחד מאוד משמחים, אנחנו לא סובלים לחינם. מצד שני בימים כמו אתמול או היום אנחנו מגלים 3,000 נדבקים, בתנאי סגר. כלומר ההדבקה עדיין מתבצעת. אפשר להסביר זאת לצערי רק בכך שגם במקומות המותרים לא כולנו שומרים על הכללים".

"אני מבין את הלחץ לסיים את הסגר. המצב באמת קשה. אבל הנגיף לא רוכב אופניים. כפי שירד באלפים תוך ימים, כל זה יעלה בחזרה תוך ימים אם לא נשמור על הכללים ולא נזכה לשת"פ מלא של הציבור. כל אזרחית ואזרח צריכים לזכור שגם כשיהיה מותר לחצות 1000 מטר זו לא סיבה לצאת לאירועים; גם כשיהיה מותר לבקר משפחה זו לא סיבה לחבק את הסבא והסבתא ולסכן את חייהם. היציאה תהיה הדרגתית, שלב אחרי שלב. זה מאוד מעצבן. אבל תזכרו בכל התחומים- אם נגיע לאנרכיה נגלגל את המדינה לאסון חברתי, כלכלי ובריאותי".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "לרשויות יש נקודות חוזקה ביחס לשלטון הכללי וצריך לנצל אותן. כשכל דרג יפעל היכן שהוא טוב תהיה יעילות שתביא לצמצום דרסטי של התחלואה. אני מודה לשר ולצמרת משרדו על הקשב והנכונות לייעל כל העת את המערכות הגדולות עליהן הם מופקדים. בבנימין הקמנו בתחילת הדרך מכלול קורונה שנותן מענה מגוון וקוטע את שרשרת ההדבקה. כפי שאמרתי לשר ולצמרת המשרד אנחנו שמחים לעמוד לצד כל רשות שתרצה לבוא וללמוד על המערך. זו משימה לאומית ואנחנו חיילים בה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו