ברוך דיין האמת: בנו יחידו של הגאב"ד זצ"ל – הרה"ח רבי ישכר דוב וייס זצ"ל

המנוח הרב החסיד רבי ישכר דוב וייס זצ"ל נולד לאביו גאב"ד ירושלים מרן הגאון רבי יעקב יצחק וייס בעל ה'מנחת יצחק' זיע"א. כבר משחר נערותו ניכר היה במידותיו הנאצלות וביראת השמים הטהורה שלו. בתקופה האחרונה נחלש בעקבות נגיף הקורונה עד לפטירתו בשעה האחרונה

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הרב החסיד רבי ישכר דוב וייס זצ"ל אשר היה בנו יחידו של מרן גאב"ד ירושלים בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל זאת לאחר יסורים קשים והוא בשנת התשעים לחייו.

המנוח הרב החסיד רבי ישכר דוב וייס זצ"ל נולד לאביו גאב"ד ירושלים מרן הגאון רבי יעקב יצחק וייס בעל ה'מנחת יצחק' זיע"א. כבר משחר נערותו ניכר היה במידותיו הנאצלות וביראת השמים הטהורה שלו.

יחד עם אביו הגדול הוא עבר את מאורעות השואה האיומה, הוא הועסק יחד עם אביו במחנות העבודה ולבסוף הצליחו יחד להתחבאות מאימת הנאצים ולברוח לבוקרסט שברומניה ובכך נצלו חייהם של השניים.

במשך השנים ולאחר נישואיו הוא עבר להתגורר במנצ'סטר שם הוא שימש כראש הקהל של חסידות סאטמאר במקום. שמו הלך לפניו כבעל חסד עצום והוא זכה לסייע להמוני אנשים כשהכל נעשה בעין יפה וברוח נדיבה.

מכריו סופדים למנוח בשיחה ל'חדשות JDN' ואומרים כי לא היה איש חסד כמוהו. "רבי ישכר דוב זצ"ל לא נח ולא שקט כל ימי חייו ותמיד ניסה לעזור לעוד ועוד אנשים, ביתו היה בית פתוח לרווחה לכל נזקק ומבקש, והוא תמיד נענה במאור פנים. לא לחינם אביו התבטא עליו גדולות ונצורות, זה מה שהוא היה איש גדול ומורם מעם".

מעבר לפיזור הצדקה שלו הוא השקיע את כל חייו בעסק התורה בד בבד עם הגמילות חסדים שלו, במשך שעות רבות במהלך היום הוא היה שוקע באוהלה של תורה כשחוץ מזה לא מעניין אותו דבר, גם שעה שעסק בעניינים שונים ראשות צמיד היה מונח בסוגייא בה הוא למד באותה העת.

לפני תקופה חלה המנוח בנגיף הקורונה אך היה נראה כי הוא החלים מכך, לפני מספר ימים הוא אושפז בבית החולים במנצ'סטר בעקבות בעייה רפואית שם הידרדר מצבו עד שבשעה האחרונה השיב הוא את נשמתו ליוצרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה חתנו של הגאון הגדול ר מרדכי יעקב ברייש זצוק״ל בעל החלקת יעקב אב״ד ציריך שוויץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו