בברכת שר התורה וחבר המועצת: ת"ת מאור ישראל יתאחד עם ת"ת דרכי אליעזר

אחדות היסטורית בעיר אלעד: לאחר דיונים ארוכים, התייעצויות רבות ובעיקר ברכת הדרך ממרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן הגר"ש בעדני שליט"א הוחלט על איחוד השורות וחיבור מיוחד אשר יגרום לקורת רוח וחיזוק משמעותי בקרב המוסדות בעיר.

החל מימי החנוכה, תלמוד תורה "מאור ישראל" שתחת נשיאותו של המרא דאתרא הגאון הגדול הרב מרדכי מלכא שליט"א יתאחד יחד עם תלמוד תורה "דרכי אליעזר" שהוקם ע"י הגה"צ רבי אליעזר בן דוד זצ"ל אשר הרביץ תורה בעירנו במשך שנים. מטרת האיחוד נעשתה בהוראתם של גדולי ישראל בכדי לחזק את המוסדות ולהמשיך במורשתו הענפה של מי שהרביץ תורה והשקפה במשך שנים בעיר אלעד הגאון הצדיק הרב אליעזר בן דוד זצ"ל. בימים אלו קיבלו הורי תלמידי המוסדות את ההודעה על דבר האיחוד והביעו סיפוק רב על הצורך להכיר טובה לנשיא מוסדות "אור האמת" הגר"א בן דוד וציינו כי הדבר יגרום לרישום איכותי וטוב לקראת השנה החדשה.

בתחילת השבוע הגיעו המרא דאתרא הגר"מ מלכא שליט"א יחד עם הנהלת תלמוד תורה "מאור ישראל" המנהל הרוחני הרה"ג הרב שלום פרץ, וסגן המנהל הרב דניאל וחנון, והנהלת תלמוד תורה "דרכי אליעזר" בראשות ראש המוסדות הרה"ג הרב רפאל בן דוד בנו של הגר"א בן דוד זצ"ל והמנהל הרב יוסף חיים מדינה, למעונם של גדולי ישראל מרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגר"ש בעדני והעלו בפניהם את הצורך לחיבור המוסדות יחד וחיזוק התורה בעיר.

גדולי ישראל בירכו את המרא דאתרא וראשי המוסדות על פעילותם הענפה בהגדלת כח התורה בעירנו, וחיזקו את המהלך של חיבור המוסדות. ראשי המוסדות התייעצו בפני גדולי ישראל על הדרך והמעבר, כיצד ואיך לפעול על מנת להקל על התלמידים בכדי שהכל יעשה בצורה הטובה ביותר למען חיזוק התורה בעיר.

לאחר ברכת הדרך חמה ולבבית מגדולי ישראל ובפעילותו הרבה של ראש העיר הרב ישראל פרוש הכריזו ראשי המוסדות על המהלך, באגרת מיוחדת ששוגרה להורי תלמידי מוסדות מאור ישראל ודרכי אליעזר, באגרת שנכתבה ע"י נשיא המוסדות המרא דאתרא הגר"מ מלכא שליט"א נכתב: "אל אחי ורעי היקרים, הורי תלמידי התלמוד תורה, ה' עליהם יחיו. שלום רב. הן ידוע ב"ה ריבוי מוסדות התורה בעירנו יע"א. קול התורה נשמע מכל עבר. חומותיה של מוסדות התורה שומרים עלינו מכל משמר ומגינים על עירנו הן מהבחינה הרוחנית והן מהבחינה הגשמית. אך יחד עם זאת לפעמים הריבוי גורם למצוקה בקרב המוסדות מבחינת הרישום.
על כן בשמחה ובטוב לבב החלטנו לאחר התיעצות ובברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן הגר"ש בעדני לצאת לדרך חדשה בחיבור מוסדות התורה בעיר.

תלמוד תורה "מאור ישראל" יחבור יחד עם תלמוד תורה "דרכי אליעזר" שע"י מוסדות אור האמת שהוקם ע"י גדול מרביצי התורה בערינו הגאון הצדיק החסיד רבי אליעזר בן דוד זצ"ל. לאחר שנה להסתלקותו של הגאון הצדיק זצ"ל זהו הזמן לחזק את מוסדותיו הקדושים שעמל והקים במסירות נפש של ממש ולהמשיך בדרכו הקדושה להעמדת דורות של תלמידי חכמים בני תורה". כתב הגר"מ מלכא.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו