Moshe Shai/Flash90

משרד התחבורה יאפשר טיסות מיעדים נוספים; מספר החוזרים מחו"ל לא יוגדל

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי עמדת משרדו היא שאין להגדיל את מספר השבים ליותר מ-3,000 ביום. לדבריו, "רק המוטציות עלולות לגמור לנו את מבצע החיסונים". לקראת הבחירות יתאפשרו טיסות גם ממדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה

הדיון בישיבת הממשלה מתקיים על רקע עתירה לבג"ץ שדרשה לפתוח את השמיים כדי לאפשר לאזרחים להגיע לישראל בשביל להצביע בבחירות. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (ראשון) כי משרדו לא יסכים להגדלת מכסת השבים מחו"ל ל-4,000.

"הדבר היחיד שיכול לקלקל לנו את כל השיפור זה פתיחת נתב"ג. זה יכול לגמור לנו את כל מבצע החיסונים. לא עוד 10 במסעדה או באולם, לא אוהדים ביציע או בני נוער – רק זה. הווריאנטים שייכנסו מסכנים אותנו מאוד. עמדת משרד הבריאות תוצג בבג"ץ, ולפיה עד 3,000 ביום ייכנסו, לא יותר", אמר אדלשטיין.

בהחלטת ממשלה קודמת בעניין נקבע כי יורשו להיכנס לישראל 3,000 איש בלבד מדי יום. הבוקר החליטה הממשלה כי היא תעמוד בבג"ץ מאחורי החלטתה לאפשר כניסה של 3,000 נוסעים ביום לכל היותר עד 20 במרץ.

בתוך כך, בהתייעצות עם שרי הבריאות והחוץ, משרד התחבורה יאפשר השבוע טיסות מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה. זאת, על מנת לאפשר חזרת הישראלים לבחירות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר בישיבת הממשלה כי "יש דחיפות ובהילות להגיע להסכמות בעניין סגירת השמיים". לדבריו, "אני צריך תצהיר ממשרד הבריאות וגורם מטעמו שיסביר את הדברים. בגלל הדיון במל"ל קיוויתי שאפשר יהיה להגדיל את המספר ל-4,000 לפי מספר הבדיקות. עם זה אפשר ללכת לבית המשפט. היום יהיה דיון בבג"ץ, אין זמן".

סגן ראש המל"ל איתן בן-דוד אמר: "הביקוש לא גבוה. הוא לא הגיע ל-3,000 והמטוסים חצי ריקים. יצאנו בסקר של משרד החוץ ונמסר לנו שיש מעט פניות של אנשים שרוצים להגיע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אבסורד מה שקורה במדינה מבחינת הפרדת הרשויות, אנחנו מתפשרים יותר מדי זמן. אני מתנגד בתוקף להצביע על ההחלטה הזאת. אני כופר על כך שבית המשפט העליון כופה על הממשלה לדון בכך. כמו שאנחנו לא נגיד לו על מה לדון ועל מה לא. יש להסדיר את הדבר הזה באופן מיידי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו