לאחר שעתיים וחצי: הסתיימה פגישתם של בנט ולפיד –

Gershon Elinson/Flash90

לאחר שעתיים וחצי: הסתיימה פגישתם של בנט ולפיד – "ניפגש שוב בקרוב"

הצדדים טענו כי "הייתה פגישה טובה" וכי "תתקיים פגישה נוספת בקרוב". הפגישה שהייתה הראשונה מאז הבחירות בין השניים החלה באיחור מהמתוכנן רק מספר שעות אחרי צאת השבת והחג. ביום שישי נפגש יו"ר ימינה במשך שלוש שעות עם ראש הממשלה

לאחר שעתיים וחצי, הסתיימה פגישתם של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. הצדדים טענו כי "הייתה פגישה טובה" וכי "תתקיים פגישה נוספת בקרוב". הפגישה שהייתה הראשונה מאז הבחירות בין השניים החלה רק מספר שעות אחרי צאת השבת והחג, עם שובו של יו"ר ימינה נפתלי בנט למרכז מטיול משפחתי בדרום, לשם נסע ביום שישי אחרי פגישה בת שלוש שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנט ולפיד דונו במגעים להרכבת ממשלה ובהיערכות לסבב ההמלצות בבית הנשיא שיתקיים ביום שני הקרוב. על פי הדיווח ב'חדשות 12', בנט אומנם הגיע לפגישה לבדו, אך ככל הנראה יזכה לתמיכה משמעותית מצדם של יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער והוא צפוי להציג ללפיד בפגישתם את האפשרות של "גוש ה-21" – בלוק פוליטי המורכב ממפלגות ימינה, כחול לבן ותקווה חדשה, המונה יחד 21 מנדטים. במצב כזה יוכל בנט להרכיב את הממשלה מעמדת כוח אל מול 17 המנדטים של יש עתיד.

עוד דווח כי בצד של לפיד צפויים לומר לבנט שהם אכן מעוניין להפוך אותו לראש הממשלה הבא, אך את בתמורה לקיומם של שני תנאים אותם הוא מתכוון להציב. תחילה, ידרוש יו"ר יש עתיד מיו"ר ימינה כי לא יסחור בהצעתו כפי שסחר בעבר בהצעה להיות שר ביטחון.

תנאי נוסף שמציב לפיד זה שבנט יבהיר לו שמצב זה יתאפשר אך ורק אם יסכים בנט ללכת עם "גוש השינוי" ולא עם נתניהו. על רקע הצעתו הצפויה של לפיד, בנט צפוי לדרוש לצרף גם את המפלגות החרדיות, אך ספק אם בקשה זו תתקבל בברכה על ידי חלק מפלגות גוש השינוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו