הילולת המקובל האלוקי רבינו חיים ויטאל זי"ע במוסדות 'יצחק ירנן'

ביום ראשון קיימו במוסדות 'יצחק ירנן' באשקלון את ההילולא לזכרו של המקובל האלוקי רבינו חיים ויטאל זיע"א. משתתפי ההילולה הקבועים רגילים לאירוע המוני ומושקע במיוחד, אך לאחר שבשנה שעברה האירוע בוטל בעקבות הקורונה, הפעם הוא נערך במצומצם בהיכל הישיבה זאת בגלל ההגבלות • צילום: וידאו סיטי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
כמאתיים גברים ונשים הגיעו להיכל ישיבת 'יצחק ירנן' באשקלון, אך עוד אלפים צפו בשידור הלייב שעבר ברשתות המדיה ובאתרי אינטרנט. בהיכל נערכו שולחנות עם כיבוד עשיר ואל שולחן הכבוד הצטרפו בזה אחר זה רבנים ומכובדים, בראשם ראש המוסדות הגאון הגדול המקובל הרב יצחק ברדא שליט"א ולצידו הרב יעקב בן שמעון שליט"א, הרב יוסף פרץ שליט"א, הרב דוד עידן שליט"א, הרב רחמים כהן שליט"א, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, סגן ראש העיר הרב אברהם עשור, חברי הכנסת אופיר סופר, שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר.
את הערב הנעים הזמר והפייטן עמנואל זאודה ובמהלך הערב עלו המכובדים לברך את הקהל ולספר בשבחו של רבי חיים ויטאל זיע"א תומר גלאם ראש עיריית אשקלון שמשתתף באופן קבוע בהילולה של המקובל האלוקי רבינו חיים ויטאל זיע"א דיבר לנוכחים ולצופים בבית:
"הסיבה שקוראים לצדיק 'רבינו חיים ויטאל' ולא ר' חיים ויטאל, היא מכיון שהוא היה רבינו של כולנו ואיחד את כולנו, זו הייתה המטרה שלו לאחד ולחבר. כך גם מורנו ורבנו הרב יצחק ברדא שליט"א שהדרך שלו תמיד לאחד ולחבר. תראו לאיזה מצב הגענו בממשלה, בגלל שאין אחדות בהנהגה המדינית – לא קמה ממשלה. מי שנפגע מזה בסופו של דבר זה אך ורק הציבור, לא חברי הכנסת, לא השרים ולא ראש הממשלה.
לפני שבוע וחצי הייתה אצלי פגישה בלשכה עם חברי הסיעות והם שאלו אותי "איך אתה מצפה שיהיה אחדות בממשלה" אמרתי להם תסתכלו עלינו – 60% מהיושבים כאן בשולחן לא תמכו בי, יום אחרי הבחירות אמרתי שאני ראש העיר של כולם, כי זו דרכו של רבינו הרב יצחק ברדא שליט"א. כשהולכים באחדות אפשר להגיע לכל השכבות בישראל, לדתיים, לחילונים, למסורתיים ובני העדות השונות, כולם כולל כולם…"
עם סיום הדלקת הנר המרכזי הזמין מנחה האירוע יוסי לחיאני את הח"כ הנכנס איתמר בן גביר לנאום מול הקהל. לאחר שפירגן לראש העיר תומר גלאם וליושבים בשולחן הכבוד, פתח בן גביר בחידוש מפרשת השבוע, בענייני חילול ה' משם הוא המשיך בצורה אלגנטית ביותר להצהרות פוליטיות:
"בימים האלה אנחנו בנסיון לא פשוט בכנסת ישראל, מצד אחד אנחנו רוצים להקים ממשלת ימין – מל מלא. ממשלה שתדאג לזהות היהודית, לתושבי הדרום ואשקלון, אם נופל טיל אחד ח"ו, יפלו 50 טילים על עזה…

מצד שני אומרים לנו תשמעו – אולי תשבו עם המנסור הזה, אולי תעשו כך אולי תעשו אחרת… שאנחנו יודעים שזו בעיה, שזה חילול ה'. יהי רצון שנעמוד בנסיון הזה ונדע ללכת בדרך של הרב (הגר"י ברדא) שתמיד פילס את הדרך ב"ה ותמיד לחם למען התורה ולמען העם ולמען הארץ…"

המשא המרכזי של הערב הגדול מפי ראש מוסדות יצחק ירנן הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א היה על פרשת השבוע וכשרות המאכלים, לצד בהכרת דמותו הגדולה של רבינו חיים ויטאל זיע"א, על דרכו ופסיקותיו. יחד עם דמות הודו של בעל ההילולה, הרחיב הרב שליט"א על הפסיקות כפי הרמב"ם שהוא "פוסק כל הדורות". הגר"י ברדא שליט"א בירך את הקהל הרב ששהה במקום ואת הצופים בבית ואת כל עם  ישראל שנזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לתפארת מדינת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture