צילום: ויקיפדיה

"הורשע בהונאה הגדולה בהיסטוריה": ברני מיידוף נפטר בכלא

איש העסקים היהודי-אמריקני ברנרד "ברני" מיידוף, שהורשע בהונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, נפטר בבית הסוהר בגיל 82. מיידוף הודה שרימה אלפי לקוחות במשך עשרות שנים, והורשע בהונאה בהיקף של 64.8 מיליארד דולר ונידון ל-150 שנות מאסר

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים הצהריים (רביעי) על פטירתו של איש העסקים היהודי-אמריקני ברנרד "ברני" מיידוף בבית הסוהר הפדרלי בצפון קרוליינה. מיידוף הורשע בהונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, הונאה שהביאה לנפילתם של משקיעים רבים.

לפי הדיווחים, מיידוף נפטר בבית סוהר פדרלי בצפון קרוליינה מסיבות טבעיות והוא בן 82 במותו. בשנה שעברה פנו עורכי דינו של מיידוף לבית המשפט וביקשו לשחרר אותו מהכלא בטענה שהוא סבל ממחלות רקע ומגפת הקורונה עלולה לפגוע בבריאותו. לטענת עורכי דינו מיידוף סבל ממחלות רקע, ולכן נכלל בקבוצת הסיכון, הבקשה נדחתה.

מיידוף הודה שרימה אלפי לקוחות במשך עשרות שנים, והורשע בהונאה בהיקף של 64.8 מיליארד דולר ונידון ל-150 שנות מאסר. בין קורבנותיו של מיידוף, שהיה בעברו יו"ר נאסד"ק, היו ארגוני צדקה, קרנות פנסיה וקרנות גידור.

הונאת הפונזי של מיידוף נחשפה ב-2008 כאשר אנשים ביקשו להוציא את הכסף שהפקידו בחשבונותיו. שני הבנים של מיידוף – שלא לקחו חלק בהונאה – סיפרו לרשויות שהאב התוודה על ההונאה שביצע. משפחתו של מיידוף לא הגיעה למשפט שלו במנהטן.

לטענת גופים שחקרו את ההונאה, יחד עם חברת המסחר ניהל מיידוף גם קרן גידור פיקטיבית, שהתנהלה כהונאת פונזי, כלומר הבטחות לרווחים גבוהים מהממוצע להשקעה בפרק זמן קצר יחסית, המשולמים בעצם מקרן של השקעות מאוחרות יותר.

מיידוף הבטיח ללקוחותיו תשואה שנתית פיקטיבית קבועה של 10%. בעקבות המשבר הפיננסי בשנת 2008 ביקשו משקיעים רבים למשוך את כספי השקעותיהם, אך הקרן לא יכלה לשלם להם, דבר שהוביל להתמוטטות החברה ולחשיפת ההונאה, ובהמשכה, להעמקת המשבר העולמי.

משפטו של מיידוף נפתח מיד לאחר מעצרו. ב-12 במרץ 2009 הודה מיידוף ב-11 סעיפים, ובהם עדות שקר, הלבנת הון והונאה. ב-26 ביוני 2009 הורה בית המשפט על חילוט כל נכסיו של מיידוף ואשתו, עד סך של 177 מיליון דולרים, וב-29 ביוני נענה בית המשפט הפדרלי במנהטן לבקשת התביעה, וגזר על מיידוף 150 שנות מאסר.

במרץ 2009 פורסם כי קיים חשד שהיקף ההונאה של מיידוף קטן הרבה יותר מחמישים מיליארד דולר, והוא עומד על פחות מעשרים מיליארד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם יקום דמו

אם במשך עשרות שנים רימה שההון של המשקיעים גדל ב10% מדי שנה
מובן שההונאה שלו לא היתה באמת יותר מ6 מליארד ולא 64 מליארד.
סתם הפרקליטות הוציאה עליו את כל התסכול של הגויים שלא יכלו לסבול את זה שהוליך אותם שולל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו