רוחאני ממשיך לאיים על ישראל:

צילום: אתר הקרמלין

רוחאני ממשיך לאיים על ישראל: "נחתוך את הידיים שלכם – אנחנו לא מחכים"

נשיא הרפובליקה האסלאמית האשים שוב את ישראל והבהיר: "אם הציונים ינקטו פעולה נגד האומה שלנו, אנחנו נגיב. הם קיבלו תגובה ראשונה - כך תבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו להשתמש בטכנולוגיה הזו" • איראן הודיעה כי תפעיל צנטריפוגות מתקדמות

נשיא איראן, חאסן רוחאני, ממשיך לאיים כי ארצו תגיב בחומרה "בשל הפעולות של האויב הציוני", רוחאני שיגר היום (רביעי) איום נוסף והתייחס להכרזת מדינתו כי תפעיל את הצנטריפוגות המתקדמות ותעשיר האורניום לרמה של 60 אחוזים. "זו התגובה שלנו לרוע שלכם", אמר רוחאני ושיגר מסר למערב, "אתם לא יכולים לקיים קשר עם האומה האיראנית ולבצע פשעים בנתנז. נחתוך את היד שלכם כשאתם מבצעים פשעים".

"חתכנו את שתי הידיים שלכם – אחת עם הצנטריפוגות המתקדמות מסוג ה-IR-6 ואת השנייה עם 60 אחוזי ההעשרה. ברור שאנחנו לא עוצרים, אנחנו לא מחכים", המשיך הנשיא לאיים. רוחאני שב להאשים את ישראל ב"תקלה החשמלית" במתקן בנתנז: "כנראה שמדובר בפשע של הציונים", אמר.

לדבריו, "אם הציונים ינקטו פעולה נגד האומה שלנו, אנחנו נגיב. הם קיבלו תגובה ראשונה – התגובה הראשונה הייתה שאם אתה גורם לבעיה באתר הגרעין שלנו, בשטח שלנו, אנחנו לא נחליף אותן חזרה לסוג הקודם. אנחנו מסירים את הצנטריפוגות ומתקינים במקומן צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6, כך תבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו להשתמש בטכנולוגיה הזו עם רשעותכם".

רוחאני פנה לממשל האמריקני אשר מבקש לחדש את שיחות הגרעין ולהחזיר את הסכם הגרעין בעזרת מהלכים דיפלומטים, "אתם רוצים שידינו יהיו ריקות בשיחות. לא, אנחנו ניקח חלק בשיחות בידיים חזקות יותר, לא נאפשר לידיים שלנו להיות ריקות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו