Olivier Fitoussi/Flash90

במפלגות החרדיות מעריכים: "לנתניהו אין סיכוי; נפתלי בנט כבר סגור עם לפיד"

במפלגות החרדיות מבינים כי הרעיון שנתניהו יהפוך לנשיא המדינה לא רלוונטי ומביעים חשש כי אין כרגע סיכוי להקמת ממשלה • בתכנית: הפניית עורף לבנימין נתניהו, תוך הישארות בגוש הימין • החשש הגדול: לפיד לא היה טס לחופשה אם לא היה סגור עם בנט

במפלגות החרדיות מתחילים להבין כי הסיכוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב כעת ממשלה – אפסיים. החשש הגדול הוא כי נאמנות יתר לאיש, תשאיר אותם אל מחוץ לקואליציה הבאה, מה שיביא לפגיעה בסטטוס קוו בנושאי הדת והמדינה ובתקציבי הישיבות ועולם התורה.

לכן, בין היתר מתחילים לדבר במפלגות החרדיות, בינתיים בחשאי ועדיין לא בהצהרות פומביות, על האפשרות להפנות עורף לבנימין נתניהו, במקביל להישארות בגוש הימין, מה שיבטיח את מקומם בקואליציה הבאה.

ח"כ יעקב אשר רמז אמש (חמישי) כי מפלגתו עשויה לפעול להקמת ממשלה בראשות ח"כ מהליכוד שאינו בנימין נתניהו – אם זה לא יצליח להרכיב בזמן הקרוב ממשלה בראשותו.

בראיון לקול חי אמר כי "אנחנו לא מתערבים למפלגות אחרות מי יעמוד בראשן, אבל אנחנו לא מתכוונים לחכות לרגע האחרון של ימי המנדט ולתת לבנט או אחרים להפתיע אותנו. אם לא נראה התקדמות נשב ביחד ונחליט מה עושים".

יעקב ריבלין ב'בקהילה' הביא ציטוט של ח"כ חרדי האומר כי "ההצעה שנתניהו יילך לנשיאות לא מעשית, נתניהו לא בנוי לשבת ולא לעשות כלום. הוא גם לא רוצה את זה. גם לא בטוח שזה יחלץ אותו מהמשפט".

לדברי הח"כ החרדי, "קשה לדעת בדיוק לאן חותר בנט, הוא משחק טוב בשני המגרשים. הוא במו״מ עם נתניהו אבל חזק גם עם הצד השני. דיברתי עם אחד מראשי גוש השינוי – בנט סגור איתם ברמה של פרטים אם נתניהו יחזיר את המנדט".

"מבחינת בנט אפילו להיות ראש ממשלה כמה חודשים זה היסטוריה, אבל אני לא בטוח שהממשלה הזאת תחזיק רק כמה חודשים. יש שם את סער ואלקין שיודעים להחזיק קואליציות. כל זמן שלכל הצדדים יש אינטרס שהממשלה תתקיים אז הם יחזיקו אותה. בנט הוא איש הייטק, הוא ממוקד לעשות אקזיט".

הוא התריע: "בשלושה חודשים הם יכולים לעשות מה שאף ממשלה לא עשתה לחרדים. מי יגן עלינו שם. בכל הגזירות הקודמות היה לנו עם מי לדבר. כאן עם מי נדבר? עם בנט? אני לא ישן בלילה מהאפשרות שאיווט ליברמן יהיה שר אוצר. זה תסריט יום הדין של הציבור החרדי".

אבי בלום דיווח בעיתון משפחה כי נתניהו אמר השבוע לאחד מהבכירים החרדים כי "לפיד ובנט מתואמים ביניהם על מלא". לדבריו, "נסיעת לפיד לארה"ב, שתוארה על ידי חלק מהפרשנים כבריחה מהמציאות, מלמדת שבין בנט ללפיד הכל כבר סגור. לפיד לא היה נוסע, אם לא היה יודע שהוא מתואם עם בנט".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכאורה הם רוצים להלחיץ את סמוטריץ

כמו שכתבתי כבר לפני שבועיים כולם מתחילים להבין את המציאות, לא צריך להיות חכם גדול להבין את זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו