עמוס בן גרשום, לע״מ

רה"מ נתניהו: "הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור – לא הכל ידוע עדיין לחמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן מסרו הצהריים הצהרות מיוחדות לתקשורת זאת אחרי ההחלטה לעצור את מבצע 'שומר החומות' ולהסכים להפסקת אש, שנכנסה לתוקפה במהלך הלילה

עם תום מבצע "שומר החומות" ולאחר הפסקת האש עם ארגון הטרור חמאס שנכנסה לתוקפה אמש בשעה 02:00 בלילה מסרו היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן הצהרות לתקשורת בו הכתירו את המבצע בהצלחה רבה.

ראש הממשלה בנימיןנתניהו אמר בפתח דבריו: "אזרחי ישראל, בפתח דבריי אני מבקש להודות לכם על העמידה האיתנה ועל החוסן המרשים שגיליתם ב-11 ימי המבצע. זה אפשר לנו להשיג את יעדי המבצע בהצלחה יוצאת דופן. אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם, שולח חיבוק חם לכל הפצועים ואיחולים להחלמה שלמה ומהירה".

"הדבר היחיד שמנחה אותי בקבלת החלטות הוא הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל והשמירה על חיי אזרחיה וחייליה", אמר נתניהו. "כשיצאנו יחד למבצע הגדרתי את היעד המרכזי שלו – להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, לפגוע ביכולותיהם ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה. כך בדיוק עשינו. לא הכל ידוע עדיין לציבור, אגב לא הכל ידוע עדיין לחמאס, אבל מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן. בשלב הזה לפחות אני יכול לומר שעשינו דברים נועזים וחדשניים, וזאת מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות".

"אם היה צורך להיכנס קרקעית היינו עושים זאת", הוסיף נתניהו. "אבל חשבתי שהפעם אל מול התכלית שקבענו – נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בדרכים בטוחות יותר. תמיד קיימת ביקורת מצד זה או אחר, אבל רוב אזרחי ישראל רואים שפעלנו בנחישות ותבונה, ואני אוסיף באחריות עילאית. השליחות שלי היא גם לשמור על האימהות, על הבנים, על החיילים שלנו, למנוע מחיר מיותר בחיי אדם. ולכן גרמנו נזק מירבי לחמאס במינימום נפגעים לישראל, וכמובן שאנחנו דואבים על כל אובדן של חיי אדם. בתחילת המבצע אמרתי שחמאס יספוג מכות שלא חלם עליהם – וזה מה שקרה".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף ואמר כי, "תקפנו את המנהרות ההגנתיות של חמאס. השמדנו חלק ניכר מ"המטרו", אותה עיר תת קרקרעית מתחת לרצועת עזה, שבה חמאס חשב שהם יסתתרו ויוכלו לנהל את המלחמה באין מפריע. במשך שנים הכנו תוכנית קפדנית לפגיעה מירבית במטרו – גם בזה חמאס השקיע הון עתק ושנים של עבודה, וזה ירד לטמיון. חמאס לא יכול להתחבא יותר. זה הישג עצום למדינת ישראל".

"שינינו את המשוואה, לא רק לימי המבצע ותוך כדי המבצע – אלא גם להמשך. אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות הוא טועה – נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי של תוקפנות כלפי יישובי העוטף וכל מקום אחר בישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

עוד אמר ראש הממשלה בהצהרתו: "תמיד יש ביקורת בכלי התקשורת הבינלאומיים, אבל הפעם קיבלנו תמיכה בינלאומית אדירה מעשרות מדינות שהתייצבו מאחורינו. אני רוצה להודות לידידי, הנשיא ביידן. שוחננו 6 פעמים בימים האחרונים, שיחות חמות וידידותיות, והוא חזר בצורה ברורה וחד משמעית על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב בזכות ההגנה העצמית של ישראל. אמרתי לו שנעצור את הלחימה כשנגשים את יעדי הלחימה. הנשיא הבין זאת וכך עשינו".

"אשקלון ספגה אלף טילים. אשקלון והיישובים שסביב לה זקוקים לעוד מיגון ולהטבות כלכליות – והם יקבלו אותן", אמר ראש הממשלה נתניהו. "במקביל למבצע היינו צריכים להתמודד עם חזית נוספת, של התפרעויות ואלימות בתוך הארץ. ההנחיה שלי הייתה לגדוע את האלימות ביד קשה. עצרנו 1,300 איש ונמצה את הדין עם העבריינים והמסיתים. כל מי שירים ידו נגד אזרחים שלווים, יצית בתי כנסת או יבזוז חנויות – ישלם על כך מחיר כבד. אני חוזר ודורש מההנהגה הערבית לגנות בפה מלא את הפרעות ביהודים. יש כמה מנהיגים שעשו זאת".

"לא מדובר בכל הציבור הערבי", הוסיף. "אבל מדובר במיעוט משמעותי שצריך להוקיע אותו. אף אחד לא ייקח את החוק לידיים – לא ערבים ולא יהודים. אנחנו מדינת חוק. במקביל נפעל להחזרת דו הקיום והחיים המשותפים כדי שכל אזרחי ישראל ישתתפו בסיפור ההצלחה הכביר של המדינה שלנו".

שר הביטחון בני גנץ נשא אף הוא הצהרה לתקשורת ואמר, "אזרחי ישראל- תם ולא נשלם. כוחות הביטחון וצה"ל בפיקוד הרמטכ"ל הפגינו בעשרת ימי הלחימה האחרונים את יכולות המודיעין והביצוע העוצמתיות בתולדות מדינת ישראל. אני מבקש להודות לך ראש הממשלה, לך הרמטכ"ל, ולך ראש השב"כ, על פיקוד והובלה ראויים לכל הערכה".

"השגנו את כל היעדים המבצעיים שהצבנו, גבינו מחיר כבד מאוד מהחמאס. החזרנו את יכולתיו שנים לאחור. בראש ובראשונה השמדנו את איום התת-קרקע, פגענו ביכולות מבצעיות רבות של האויב, חיסלנו מעל 200 פעילי טרור, ביניהם בכירים מאוד, הצלחנו לסכל את תוכניות חמאס לבצע פיגועי חדירה, לשלוח כטב"מים ולפעול מהזירה הימית".

"בחמאס הופתעו- והם מתחרטים ויתחרטו קשות על מה שהם בחרו לעשות. אבל ההפתעה שלהם אינה הפתעה שלנו. כל התוכניות האלו הוכנו במשך שנים וחודשים. אני, הרמטכ"ל וכל הדרג הצבאי והביטחוני קיימנו דיונים, תרגילים ואישורי תוכניות- והגענו מוכנים ליום פקודה. הציבור הישראלי אמנם ספג אובדן כואב מאד, ואנו משתתפים בצערן של המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

שר הבטחון הוסיף, "אך זאת יש לומר, הציבור עמד בגבורה במבחן מול הטרור. מטחים מתמשכים של רקטות קטלניות ששוגרו ללא הבחנה, על ערים, מושבים, קיבוצים, יהודים וערבים- נתקלו בכיפת ברזל ועורף ישראלי חזק כפלדה. אזרחיות ואזרחי ישראל- אתם תמונת הניצחון שלי".

"בשלב זה, תם המעשה הצבאי – והגיעה שעת המעשה המדיני. על חורבות בתיהם של בכירי החמאס והריסות של למעלה מ-100 קילומטר של מנהרות הטרור- חובה עלינו לבנות מציאות אחרת. מעשה מדיני אין משמעו הסכמי בזק- אלא התנעת מהלכים ארוכי טווח שיחלישו את הקיצוניים ויחזקו ויחברו בין המתונים".

"במקביל לניהול המערכה, עמדתי בקשר עם מנהיגים בעולם, בראשם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. הגיבוי שנתנו הממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן ועשרות ראשי מדינות נוספות, לזכותנו להגן על אזרחינו, הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ואנחנו מעריכים זאת מאוד. שוחחתי בימים האחרונים גם עם מנהיגים ממדינות ערב המתונות, כאלו שיש לנו קשרים רשמיים איתן וגם כאלו שלא. ואני אומר לכם שיש לנו הזדמנות לשנות. אסור לפספס, אסור למצמץ, אסור לסגור את הדלת שנפתחה".

עוד אמר גנץ, "במבצע, החלשנו את החמאס צבאית ופגענו בנכסיו- וכעת הזמן לחזק את הכוחות המתונים שמסביב. להתנות פיתוח ושיקום- לא רק בשקט, אלא גם ובעיקר בהתקדמות תהליך השבת השבויים והנעדרים. זהו חוב מוסרי שלנו כמדינה, שאני נושא עמי יום-יום, שעה-שעה. זאת ועוד, לא רק שקט תמורת שקט- שקט תמורת תקווה, צמיחה ומתינות".

"אם לא נפעל מדינית מהר ונכון- "שומר החומות" ירשם כעוד סבב בדרך למבצע הבא. אין לממשלת ישראל מנדט להפוך הישג צבאי חסר תקדים להחמצה מדינית. זו מחויבות שלנו לכל אזרחי ישראל, ובפרט לתושבי הדרום שעומדים בחזית כבר שנים. אתם ראויים לשקט בדיוק כמו תושבי ירושלים ותל אביב".

"גם לתושבי עזה כדאי השקט שיביא איתו תעסוקה הולמת במקום מפעלי הרקטות שהושמדו. גם לתושבי עזה נכון יותר השקט לחינוך עבור ילדיהם, במקום הררי השנאה והאיבה שמטפחים מנהיגיהם שלקחו אותם בשבי של עוני וחוסר תקווה. גם להם טוב שתהיה מערכת בריאות מודרנית, תשתיות מים, חשמל וביוב- ובתי חולים שלא ישמשו כערי מקלט לטרוריסטים וכמחסני רקטות".

שר הבטחון הוסיף ואמר כי, "לאורך המבצע הצבאי, התמודדנו במקביל לכל האיומים עם משבר פנימי עמוק. שמנו לו חוסם עורקים מיידי- באמצעות שוטרי משטרת ישראל שפעלו במקצועיות ובנחישות, בסיוע משמעותי של מג"ב, של שירות הביטחון הכללי והפרקליטות, שנרתמו למשימה הלאומית- מול טרור לאומני שהתפשט ברחובותינו".

לסיום אמר בני גנץ, "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למפכ"ל המשטרה ולכל אנשיו שפעלו בתנאים מאוד קשים לאורך כל הדרך. החברה הישראלית זקוקה לא רק לטיפול נמרץ- אלא לתהליך ריפוי עמוק. להוקעה של גורמים קיצוניים שמלבים את האש בתוכנו, לחיזוק הסולידריות שבתוכנו, לחינוך אחר להכרת השונה, ולכבוד הדדי. זו משימה לאומית מהחשובות ביותר הניצבות לפתחנו בעת הזו".

"לסיום, אני מבקש להזכיר שאנחנו נמצאים במצב ביטחוני מורכב עדיין- כוחות צה"ל פרוסים ברחבי הארץ, מוכנים לכל אתגר מכל זירה. אני מבהיר לחמאס שמחיר הפרת השקט- יהיה כבד, כבד מאד. ועדיין, עירנות, הקשבה להנחיות ואחריות נדרשות בעת הזו".

הרמטכ"ל אבי כוכבי אמר בהצהרתו: "שלא כבעבר חמאס נמנע מירי נרחב בשעות האחרונות של המבצע. משימה אחת במבצע לא הושלמה, השבת הבנים הביתה. זאת אחריות אישית שלי, לא נשקוט עד השבתם. מבחינתי ומבחינת צה"ל – לא תם ולא נשלם, אנחנו ערוכים לכל התפתחות, נכונים לשוב ולפעול בעוצמה רבה בכל רגע נתון".

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר כי, "חמאס של לפני המבצע הנוכחי לא דומה לחמאס של אחריו. המבצע יכול להיות משנה מציאות כפוף לאיך שנתנהל מכאן ואילך. הרגיעה בתוך ישראל לא אומרת שהבעיה לא קיימת, הגחלים לוחשות ותפקידנו לכבות אותן. שב"כ יבטיח שאזרחי ישראל יוכלו להסתובב בכל מקום מבלי לחשוש"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקום לכתוב כל פעם את המגילות הללו ולהביא את הציטוטים שלהם,
שממילא לאף אחד אין כוח לקרוא את זה…
פשוט תביאו את הסרטון עצמו!

אנחנו רוצים מבצעים שכן יהיה ידוע לכמאס, לא רמזים, וכל זמן שאנו רואים את כמאס צוהלים ורוקדים על הנצחון שהיה להם, לא עשינו כלום, אנו עומדים לפני הסיבוב הבא שיהיה עוד יותר מסוכן, ותארו לכם שעשר אחוז מטילי חיזבולה היו מגיעים לישראל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו