Miriam Alster/Flash90.

פגישה מכריעת בדרך לממשלה: בנט, שקד, לפיד וסער הגיעו לכפר המכביה

ליברמן ומיכאלי יצטרפו לדיונים אחר הצהריים • שקד הצטרפה לפגישה לאחר האולטימטום שהציבה, וכך גם נציג רע"מ • יו"ר ישראל ביתנו: "אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי ההסכם סגור. מאמין שהיום להודיע לנשיא 'עלה בידי'"

36 שעות לפני תום המנדט של יאיר לפיד, הגיעו הצהריים (שלישי) יו"ר יש עתיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ובכירת מפלגתו איילת שקד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ונציג מטעם מפלגת רע"מ לפגישה מכרעת בדרך להקמת ממשלה.

הפגישה נערכת בכפר המכביה ברמת גן והצדדים מנסים לסגור את הקצוות להקמת הממשלה החדשה. הפגישה מתקיימת לאחר שצוותי המשא ומתן להקמת ממשלת השינוי ישבו לאורך הלילה במטרה להגיע להסכמות, מוקדם יותר דווח כי נרשמה התקדמות במגעים.

גורם שמעורב במשא ומתן אמר הבוקר ל'ווינט' כי "הייתה התקדמות אבל יש עדיין קשיים. ראשי המפלגות צריכים להגיע כדי לנסות לפתור את זה". אמש דווח כי בין המפלגות שעתידות להרכיב את "ממשלת השינוי" עדיין יש מחלוקות, חלקן מהותיות, אך גורמים בכירים בגוש השינוי טוענים שהממשלה תקום כבר היום.

תחילה דווח כי לפגישה יגיעו ראשי המפלגות בלבד אך בהמשך הצטרפה שקד לפגישה. זאת למרות האולטימטום שהציבה. איילת שקד התנתה את כניסתה לממשלת השינוי בכך שיו"ר העבודה מיכאלי תוותר על מקומה בוועדה, כך ששני השרים שיכהנו בה יהיו מהימין. אתמול בצהריים, לפני האולטימטום, דחה לפיד את הדרישה הזו.

מדובר באחת המחלוקות המרכזיות שעדיין נותרו במשא ומתן הקואליציוני. זאת לאחר שיש עתיד ומפלגת העבודה הגיעו להסכמות לפיהן מרב מיכאלי תכהן לצד גדעון סער בוועדה לבחירת שופטים. שקד כאמור דורשת את המקום לנציג הימין.

מיכאלי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יגיעו לכפר המכביה במהלך היום, מכיוון שהשניים שוהים באילת בכנס לשכת עורכי הדין השנתי. במהלך הכנס, אמר ליברמן: "אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי הוא סגור. אני יכול להגיד שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש ניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי. אני מאמין שהיום, עם קצת רצון טוב, אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא 'עלה בידי'".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פוליטיקאים נכבדים, אל תמכרו את מדינת ישראל והיהודים בעד 'נזיד עדשים'. הערבים הם אוייבינו המרים והמסוכנים. הם הוכיחו זאת בגלוי וללא פחד, רק לפני מספר ימים, כשהם עודדו עשיית פוגרומים ולינץ' ביהודים. אז להכניס אותם לממשלה?? אתם מתאבדים? תפקחו טוב טוב עיניים!!! אל מי אתם פונים? במקום לגרש אותם, אתם נותנים להם עוד 'כח'??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו