Olivier Fitoussi/Flash90

אורבך מתנגד? יש את עודה: המשותפת תעזור ללפיד ובנט להחליף את לוין

פחות מ-24 שעות מהכרזת לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, הרשימה המשותפת מצטרפת לבנט ולפיד בדרישה לכנס את הכנסת ולהדיח את היו"ר. הליכוד: "התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות"

למרות ההבטחות כי בשום מצב לא יישענו על הרשימה המשותפת. פחות מ-24 שעות מהכרזת לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה ושעות אחרי שהתברר כי ח"כ ניר אורבך לא יתמוך במהלך ההדחה של יו"ר הכנסת יריב ליון, הרשימה המשותפת מצטרפת לבנט ולפיד בדרישה לכנס את הכנסת ולהדיח את היו"ר.

במפלגת הליכוד פרסמו את מכתב הבקשה לאחר שלפיד והמשותפת ניסו להסתיר את המכתב מעין הציבור בו דורשת המפלגה שאינה מסתירה את תמיכתה בטרור נגד יהודים לתמוך במהלכי "גוש השינוי".

"עוד לא עברו 24 שעות וכבר עכשיו לפיד ובנט נשענים על הרשימה המשותפת!", נמסר מהליכוד. במפלגה הוסיפו: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין".

עוד תקפו בליכוד וטענו כי "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם". לדבריהם, "עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה".

בליכוד קראו לתומכי הממשלה ממפלגות הימין לעמוד בהתחייבויותיהם: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

כזכור, סיעות הממשלה העתידית הגישו הבוקר את החתימות הנדרשות להחלפתו של יו"ר הכנסת לוין. בממשלת השמאל מייעדים את תפקיד יו"ר הכנסת לח"כ מיקי לוי מיש עתיד. אולם לאחר שנראה היה שהמהלך הראשון של ממשלת השמאל יצא לדרך, הודיע חבר הכנסת ניר אורבך כי הוא מושך את חתימתו וכי זו הוגשה שלא על דעתו.

העקבות המהלך שך אורבך, האפשרות היחידה להדיח את יו"ר הכנסת היא בצרוף קולות הרשימה המשותפת, אלא שגורמים בימינה אומרים היום כי הם לא נסכים להחליף את יו"ר הכנסת בקולות הרשימה המשותפת.

בתוך כך, גורמים בקואליציית בנט-לפיד אמרו כי הם מתכוונים להביא להצבעה את החלפת יו"ר הכנסת לפני השבעת הממשלה החדשה כמבחן רצינות ליו"ר רע"ם מנסור עבאס. על פי הגורמים, בקואליציה החדשה רוצים לוודא שיו"ר רע"ם אכן הולך איתם, גם בטרם הושגו סיכומים סופיים בנושא חוק קמיניץ. הדבר דורש את החלפתו של לוין, שאיתו נמצא עבאס בקשר אישי קרוב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם המשותפת מצטרפת למרות שהם לא בקואליציה יש סיבה לדאגה, בכלל רואים שכל העולם הערבי צוהל, העולם המערבי נדהם ומשתומם, וישראל עצמה נבוכה,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו