ימינה ותקווה חדשה לא חוברים למשותפת:

גורמים בימינה ובתקווה חדשה: "נחליף את יו"ר הכנסת ביום השבעת הממשלה"

במפלגות הבהירו כי לא יסתמכו על הרשימה המשותפת שהחליטה לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת: "החתימות שלהם לא קשורות אלינו", אמרו. במקביל, ח"כ ניר אורבך שמשך את חתימתו מהיוזמה הכריז לאחר שנפגש עם בנט: "אעשה הכל כדי שהמהלך של בנט יצליח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר פגישתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט עם הח"כ המתלבט מסיעתו, ניר אורבך, בניסיון לשכנוע אותו שיתמוך בממשלת השמאל שהוא מקים יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולסכל את ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הקמת הממשלה.

חבר הכנסת ניר אורבך שמסתמן כעת כמתלבט המרכזי במפלגת ימינה נפגש הצהריים עם בנט בביתו שברעננה לאחר שבבוקר את חתימתו מהדרישה להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין במיקי לוי מיש עתיד. לאחר הפגישה אמרו גורמים בימינה ובתקווה חדשה בניגוד לעמדתו של יאיר לפיד, כי ההצבעה על יו"ר הכנסת המיועד ממפלגתו של לפיד תתקיים רק ביום השבעת הממשלה.

אחרי פגישתו עם בנט צייץ אורבך בטוויטר: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח". בהמשך לדיווחים לפיהם אורבך מסנן שיחות מנתניהו מאז אמש, הוא הוסיף: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

מדובר בפגישה השניה של בנט ואורבך ביממה האחרונה, במהלך הלילה, מיד אחרי שלפיד הודיע לנשיא ראובן ריבלין כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה, נפגש בנט עם אורבך בניסיון לשכנע אותו שלא להצביע באופן אקטיבי נגד הקמת הממשלה הזו. בלי אורבך יש לשמונה הסיעות המרכיבות את הקואליציה השברירית העתידית רק 60 מנדטים.

בתוך כך, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, העביר ליו"ר הכנסת לוין מכתב שבו ביקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר היום ההצבעה על יו"ר הכנסת. אולם גורמים בימינה ובתקווה חדשה מסרו כי "החתימות של המשותפת לא קשורות אלינו. נחליף את היו"ר עם השבעת הממשלה". משמעות ההצהרות של מפלגות הימין בגוש השינוי היא שהאצבע ה-61 להחלפת יו"ר הכנסת תהיה חייבת להגיע מימינה. הצהרת מפלגות הימין מגיעה למרות שיחד עם חתימות המשותפת נהנה גוש השינוי מרוב של 66 ח"כים להדחת לוין.

גורמים ברשימה המשותפת אמרו לאחר פרסום המכתב על ידי הליכוד כי ביקשו להחליף את לוין "כי הוא יו"ר כנסת מסוכן שנאמן לנתניהו ומתנגד עקרונית לשלטון החוק – ולראיה, קרא בזמנו לאדלשטיין להפר פסיקת בג"ץ". עוד מסרו כי "לא מעניין אותנו מה מבקשים בגוש השינוי. תמכנו בעבר בהדחת לוין ונעשה כל מאמץ להחלפתו".

עם זאת, הגורמים אישרו ל'ווינט' כי הדיונים בנושא הדחת לוין החלו כשנודע לחברי המשותפת על הסרת חתימתו של אורבך. מטרת ההחלפה של לוין היא להקדים ככל האפשר את כינוס המליאה שבה תיערך ההצבעה על אישור הממשלה, ובכך לצמצם את מרחב ההזדמנויות של נתניהו והליכוד לפירוק ימינה ותקווה חדשה.

כאמור, במפלגת הליכוד פרסמו את מכתב הבקשה לאחר שלפיד והמשותפת ניסו להסתיר את המכתב מעין הציבור בו דורשת המפלגה שאינה מסתירה את תמיכתה בטרור נגד יהודים לתמוך במהלכי "גוש השינוי".

"עוד לא עברו 24 שעות וכבר עכשיו לפיד ובנט נשענים על הרשימה המשותפת!", נמסר מהליכוד. במפלגה הוסיפו: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין".

עוד תקפו בליכוד וטענו כי "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם". לדבריהם, "עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה".

בליכוד קראו לתומכי הממשלה ממפלגות הימין לעמוד בהתחייבויותיהם: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אזרחי ישראל היהודים לא אשמים שביבי או סמוטריץ לא עשו מספיק אתה נבחרת ע"י היהודים מתוך תקווה שלא תסכנו אותנו
רק הדיבור עם הערבים הביאו עלינו אינתפדה וטילים על הדרום

אתם יכולים לחייך, הצלחתם למסור את המדינה לערבים ולהרוס עבודה של שבעים שנה, כל הכבוד

בס"ד

כמה שזה אירוני,
בחשבון הטוויטר של אורבך בוא כתב לפני הבחירות:
"מועמד רשימת ימינה לכנסת ה24, עו׳׳ד. נשוי + 4, אוהב את המדינה, התורה והעם. ישראל."
מעניין איך מגשימים את אהבת המדינה עם הפקרת בטחונה בידי מפלגת רע"ם, מרץ והעבודה, ואיך מגשימים את אהבת העם עם הפקרת זהותו היהודית בידי ליברמן וגלעד קריב, ואיך מגשימים את אהבת הארץ עם מכירת הנגב לבדואים!
הבנאדם כנראה מוקף בחבורת בנט שחוסמת לו את הראות "ארוכת טווח" הוא לא רואה את השאגה של העם שקוראת לו לעצור את הבזיון שהוא פשוט מבזה את העם. במקום זה הוא רואה את בנט והחבורה שמהודקת מסביבו ולא נעים לו מהם, כלומר מהם לא נעים לו, אבל ממליוני אזרחים הוא לא מרגיש לא נעים , כי הוא בבועה שלו, לא רואה ולא שומע את הקולות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture